En tråd för de glada...
Nu har jag kollat Mimmis ungar! Fyra stycken pigga krabater! Mimmi är jättesnäll och låter mig titta på dem. Hoppas bara att hon låter de äta som de ska…
Något man ska tänka på nu?? Mer än att låta de få vara i fred??
Nej, inget speciellt. Ge dom lugn och ro och försök att inte stressa henne. Titta till någon gång om dagen och plocka bort ev döda ungar, försiktiskt så hon inte blir stressad :) Hoppas att allt går bra!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Grattis till ungarna! Är dem runda om magen??? Vad ser dem ut att bli för färger?? Hur ser pappan ut??
Kramar
Jag har aldrig sett nyfödda kaniner innan… Men de såg väldigt pigga ut och välmående.
Färg: Väldigt rosa… Är inte söta nu, men blir det förhoppningsvis!
Pappan heteBobby och han är blandning mellan löwen och dvärgvädur. Kom till oss när han var ett år, hade aldrig blivit ompysslad eller så. Han är jättetrevlig och snäll, men gillar inte att bli buren. KOLLA BILDEN PÅ BOBBY!

#3 Då blir dem nog ganska ljusa:)
Vad fina bobby och Mimmi är!
Kramar

Söta :)
En fråga bara, är det bra att para en brokad/mantel med en vitscheck?
Aja, hoppas alla ungar blir friska och mår bra iaf! :)
- Mvh Emma
vrf skulle det inte vara bra??
#8 Eftersom att man inte ska para mantel med mantel/brokad. Och om vitscheckens dåliga gener kanske förs vidare(?) Vet inte om de gör det.
- Mvh Emma
Grattis till ungarna! :) Och jag är glad att Mimmi klarade det :) Lycka till!
#9 jag har läst att om man parar en mantelt. med en mantelt. så blir det vitsheck. men om man parar en mantelt./brokad med en vitsheck blir alla mantelt./brokad… vet inte om det är så.. har som sagt bara läst det :)
#11 jag har bara hört att om man parar en helfärgad kanin med en vitscheck så blir alla mantlade :/
- Mvh Emma

Mantel+Mantel blir 50% Mantel/Brokat, 25% Enfärgat och 25% Vitscheck (som ibland får magproblem & dör i förtid).
Jag har hört att vitscheckar sedan för med sig för mycket vitt till sina ungar. Så om man parar en Vitscheck med en Enfärgad, blir ungarna dåligt mantlade (brokade).

Med tanke på att det var fyra ungar, lär minst 1 utav dem vaara vitscheck, 2 mantlade & en enfärgad ^^ Tror jag ;)
Grattis Bobby :D:D
vrf e det så dåligt med vitscheckar??Hur ser dom ut??? 
#16: Vitschekar får lätte magproblem m.m.

#16 Vitscheckar är scheckar med alldeles för mycket vitt.
Förlåt att detta om vitscheckar hamnade i din tråd Bobby, men det hade med dina kaniner att göra när jag skrev om detta.
- Mvh Emma