Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 6192 ggr
Zvintos
7

Egna lösningar

Då det är på gång med en artikel med lite inredningstips och liknande, eftersöks just inredningstips. Syftar då på liknande att man till exempel använt plastpåsehållare som höhäck, innebur av kompostgaller, plastbottnar i burar istället för träbotten, burar av lastkragar och så vidare.

Kom med alla tips? ni har och gärna bilder. Glad

Zvintos
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ingen som har något att dela med sig utav?

Här hemma har jag i alla fall en bur av kompostgaller, med en del inredning från IKEA.

Mattan i botten är en Halsted
Som toalåda har jag använt en Trofast back. 
Höhäcken är en plastpåsehållare som heter Rationell
Lådan som bolådan står i är största storleken av SAMLA-lådorna.

I de vanliga burarna så har jag valt trådkorgen Bygel som höhylla.
Kommer senare även att köpa lådan Pränt och göra en bolåda utav.

[MiniPim]
0

Bra tråd, tänkte länka en sådan Bygel men såg att du redan hade gjort det. :)

Zvintos
0

Puttar lite och hoppas någon vill dela med sig utav sina tips?.

Katti
2

Skulleboburen, med IKEAS låda Samla som botten http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/30102974/#/80206318

Vill också tipsa om en grej som jag inte kan vara utan, plastad ståltråd http://www.jula.se/bindtrad-30-m-4-pack-715016. Jag gör alltid egna hållare till vattenflaskorna av sån tråd och använder den till att sätta ihop kompostgaller med. Funkar utmärkt att klippa med klotång (fast gör man det ofta lär tången ta stryk!) eller så kan man få av den genom att vicka en stund om man inte har något verktyg.

Det blir nog en bra artikel!

ella99bella
0

Har också en bur av kompost galler :)

Mvh/Ellen<3Glad

ulrica1983
3

Använde mig också av en av varianterna i "Samla" serien, Som galler använde vi en garderobshylla i galler från K-rauta (som vi klippte till).

Byggde underrede som förvaring, och vitbetsade för att passa in i vårt vardagsrum :)

Katti
1

Jag har tittat på de där gallren på K-rauta. Snyggt Skrattande.

Personligen gillar jag ljusare och mer öppna burar och har fått för mig att kaninerna också gillar det. Du har inte funderat på ett fönster på gaveln? När du ändå är igång Flört. Så är det perfekt sen!!!

Och, eftersom vi är i egna lösningar-tråden, så kan jag ge ett tips? på hur man fixar ett fint fönster: Köp en ram! Man kan antingen ha nät i fönstret eller använda ramens glas!

ulrica1983
0

#7 Har faktiskt funderat på det, än så länge står dörrarna jämt öppna så hon kan hoppa in och ut som hon vill :)

millib
0

#7 vad smart med en tavla som fönster, jar själv suttit och klurat på hur jag ska göra ;) tack för tipset

// Milla - Alpaca och Peruan
http://www.millasmarsvin.n.nu/

torpetskaniner
0

#6 Åh gud vad fint! Verkligen stilrent :D

Mvh Linnéa
www.torpetskaniner.webs.com

Papu
0

#4 Vad praktiskt! Vet du hur plastlådorna klara kyla? Har funderat på liknande bur, men mina kaniner bor ute..

Katti
0

#11 Det är inga problem. Mina kaniner bor i ett kallt stall. De har spån underst och halm över, och det isolerar ju en hel del.

minaninar
0

WOW! Jag är ingen händig typ, men de där ikeagrejerna o göra hål i osv - vilka bra idéer! Kommer nog inspireras. Jag har inga idéer själv, eftersom jag just skaffat honom, och jag håller på o upptäcka vad som behövs.

ulrica1983
0

#6 Tack :D