Varför?
Hej, mår jätte dåligt för att min kanin SKREK!
vi var ute på promenad, och hans sele fastnade under på magen och gick ut mellan bena. så hoppade han. och han sprang för fort och jag fick försöka hänga med. Sen ramlade han på en stubbe och sprang vidare. Skrikandes
Sen sprang jag jättesnabbt och drog upp honom i famnen. och han lugnade sig. Jag var i chock och trodde han inte kunde gå. Och jag grät.
Sen så släppte jag in han i hans bur för att kolla om han kunde gå, och de kunde han. och han gick direkt till maten. Jag är mer rädd än honom.
Hur ska jag göra? vill inte att de ska hända igen. Men vill ha honom i sele ibland.
Och han äter inte sitt hö! jag är orolig för honom!
/Christel & kaninerna! 
sådant kan hända, skriket är hjärtskärande och man vänjer sej aldrig trots att man hört det ett par gånger.
så länge han mår bra skulle jag inte oroa mej allt för mycket.
det du kan försöka tänka på är att hela tiden hålla upp kopplet i luften när du är ute och går med honom, aldrig låta det släpa i backen.
Skulle han råka trassla in sej igen så släpp kopplet innan han själv har märkt det, det är bättre än att försöka hålla emot.
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |
Okej, tack! Hur får jag honom att äta hö?
/Christel & kaninerna! 
Kaniner gör så när det är något som gör riktigt ont.
Det är riktigt läskigt och man blir så rädd. När du är ute med kaninen så får du akta så att den inte trasslar in sig i något med kopplet.
Att den inte äter hö. Det är ju konstigt, men om han har tillgång till det så är det säkert ingen fara. Han kan ju äta om han vill.
Jag tror inte att dte är nåt att oroa sig för, det har ju dessutom redan hänt! Jag förstår att du är rädd, det skulle jag också vara, som tusan, men den lugnade ju ner sig och verkar må bra nu! Och med höet gissar jag på att den inte har varit sugen på hö än… Hur länge sen var det?
Kanske 1-2 veckor sen :/
/Christel & kaninerna! 
Har den fortfarande inte ätit hö?
Nej. inte vad jag ser
/Christel & kaninerna! 
Det behöver inte alls bero på att det gör ont, mestadels är för att de blir chockade och rädda.
#7 Har ni testat att ta bort pelletsen helt eller byta hö?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Skriket använder dom när dom har dödsångest… Låter riktigt otäckt!
Om kaninen inte äter höt ska du ta bort pelletsen.
Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se
Förstår hur du känner :/
Var ute med min nya kanin i sele igår och allt var frid och fröjd, men så kom våran katt smygandes i buskarna (han är färävrigt jätte snäll mot kaniner) ingen av mina nadra kaniner är rädda för katter så jag tänkte inte så mycket på att han kunde vara i närheten. Men hon fick panik och sprang i väg skrikandes och försökta kravla sej ur selen, hon fick in nån tass mellan remmarna så då fick hon ännu mer panik när hon inte kunde ta sej någonstans. Men så fort jag fått av selen och tagit upp henne blev hon lugn igen, släppte in henne i buren igen och hon började oxå äta direkt. Nu mår hon prima och skuttar på som vilken kanin som helst, så det är nog ingen fara med det :)
Men ljudet av deras skrik glömmer man ju aldrig :/
♥ Hälsningar Evelina & Finaste kaninerna ♥
~ Blogg: Laoop.tk ♥
~ Hemsida: Laoop.weebly.com ♥
Nej jag vet #11! :/ Jätte läskigt!
Men alla som skriver att sluta med pellets, jag har gjort det!
Han äter ändå inte, har inte bytit hö däremot.
Men var finns det hö nära sigtuna eller uppsala?! :/ tacksam för svar! :)
/Christel & kaninerna! 
#12 Du får ringa runt till bönder och höra. Brukar vara bättre hö än i djuraffärer
Hittar inte bönder på internet…
/Christel & kaninerna! 
Förstår också hur d känner dig! och att sitta mitt i vägen och böla har jag gkort förför igår när jag råkade tappa kopplet och Bambi sprang mot motor vägen och en bil köorde!
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
Oj då! :O
/Christel & kaninerna! 
#14 Bönder finns ju inte registrerade som företag osv oftast. Man får ringa eller åka runt.
#15 Det är inte bra för en kanin att gå så nära motorväg och bilar?