muskler kanin?
Hej! Bambi springer otroligt mycket! är ute och joggar med honom ibland han väger 2,5 tror jag och är 1år gammal hollis! Men när han springer så typ ser det ut som muskler! kolla bilden!
Är det muskler
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
putt
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
Muskler väger mer än fett, har ingen aning om hur mycket en holländare ska väga. Det ser i alla fall ut som att han har lite muskler, tjock är han inte.

En holländare ska enligt standarden väga mellan 2,51 och 3,20 kg. Lite svårt att se på bild, men jag tycker inte han ser tjock ut.
2# okej tack! 3# jahha så bambinär underviktig? men om ni kollar på magen och låren så typ ser kroppen lite miskelaktig…
# 4 Bara för att han väger mindre än standarden betyder inte att han är underviktig, han kan vara liten för sin ras :)
5# ok!;)

#4 Precis som #5 säger kanske han bara är liten. :) De holländare vi haft i familjen har också varit närmre den lägre viktgränsen än den övre.
Ja han är en liten hollis tycker jag!
#1 Tänk bara på att inte putta din tråd när den inte är 1 dag gammal
Liknar faktiskt muskler ,, haha
#6 man får putta tråden efter en dag. Skillnad om man gör det samma dag ;) Min ena hane har extremt lätt för att bilda muskler, vilket jag inte ser som negativt då hans hoppning har förbättrats oehört sen dess. Han kan knappt ha bogselar längre, då dom sitter för tajt vid hans "axlar" där han bygger muskler extremt enkelt, dom passar runt mage och så men inte vid bogpartiet ;) dock klättrar vi ganska ofta i ganska branta backar då jag vill ha muskler på mina kaniner. (hoppare) Skulle mycket väl kunna vara muskler på din kanin, och se det positivt!
10# aHHA VAD BRA! Ja… håller med dig Bambi har klarat 70cm nu! :)
9# ;)
Efter vad jag har förstått så är ju ute mycket med honom så är helt säker på att det är muskler. Mina holländare är med för små det är ett litet problem inom rasen som uppfödarna jobbar på.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast
12# Ah jag är ute med honom ca 4timmar och 2timmar där jag vill gå och 2timmar där han vill gå! Sen hoppar jag med honom och tränar agility och går upp på trappor med honom.det är jätte sällan jag bär honom..bara när jag gosar och det gör jag oftan! Jag tycker att hollisar är finare när de är små!
#13 Jo då är det muskler. Jag föredrar att dem är större. Sen hade ju jag tänkt ställa ut och dem får avdrag när dem är för små eller blir nollade.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast
musker :) Zingo hoppas jag får mussker. vet ej om hon har det men vi går ut varannan dag i kanke 1H elr en halv H
"biffig" kanin hehe på mina syns inte musklerna, men kanske beror på att dem är långhåriga typ? haha :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
14# Ah tyvär :(
15#;)
16# Haha vad betyder biffig? ja det kan mycket väl vara df! ;) hahaha
#17 Man kan t.ex säga så när någon är välmusklad eller helt enkelt stor (oftast pga muskler) svårt att förklara:P
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
18# Hha ok jag förstår ;)
Du säger att du är ute och springer med din kanin, så jag undrar, följer han vägen eller följer efter dig? Sticker han inte lite vart han vill?
Roligt att du kan springa med honom, men är bara nyfiken på hur det funkar, det är ju inte så lätt att få kaninen att springa dit man vill hela tiden. 
someonenew.blogg.se
20# Ja han går där jag vill men såklart ibland så får jag vänta någon minute så han kan andas och nosa lite sen fortsätter vi! ibland vägrar han att gå där jag vill och då tycker jag synd om honom! men visst ofta går han där jag vill! ;)
#15 Alla kaniner har ju muskler.
#21 okej, lyter mysigt att vara ute på en promenad/joggingtur med kaninen ;)
someonenew.blogg.se
23# De flesta säger det! men han var könsmogen innan och följde efter mig och då fick han godis så nu gör han det för godiset skull typ tror jag ;)
#24 ja det verkar ju vara en smart idé till att få kaninen att följa dig, haha. ;)
someonenew.blogg.se
25# Hahaha eller hur!
Jag kan visa dig vad jag tränade honom idag! suuuper stolt!
#26 Åh, vilken lydig kanin! :D Riktigt duktigt!
someonenew.blogg.se
27# Åh tack.. <3 Lärde mig en massa från hundar iFokus..provade det på Bambi och det funkade!