badning-kanin-simmma?
Min kanin är 3år har aldrig badat eller duchat.kan man lära dom eller? vill liksom tvätta bort kisset i baken ser inte så fint/fräsht ut.
i badkaret då:)
Man ska inte bada/duscha kaniner om det inte är ytterst allvarlig diarré och det är kladdigt i rumpan….
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
okej,så man ska inte bada hon fast on har kiss?
#2 Hur mycket kiss har hon? Du kan säkert tvätta med en bit fuktat papper istället. :)
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Du ska inte bada eller låta en kanin simma. Stackars kanin :/
Om den har kissfläck på sig, gnugga bara lite med en fuktig handdukt :) med bara vatten på såklart
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Har hon massa kiss på sig så är hon antingen sjuk på nått sätt och tvättar sig därför inte ordentligt, eller så har hon det väldigt smutsigt. Har aldrig sett kissfäckar på kaniner av andra anledningar, möjligen har en annan hane skvätt på dem, men isf kan de ta bort det själv. Se över de sakerna istället för att utsätta den för ett bad som kan vara falrigt. Vill du "tvätta" kaninen så kan du ta vatten på en handduk och torka. Se till att hon är riktigt torr när du är klar. Lycka till!
Om hon har mycket kiss, städa buren nogrannare och försök att lära den gå på "toa". Ta blött papper och torka bort det värsta.
Sorry för att jag stör men kan man fylla badkaret med typ 2 cm vatten och låta kaninen gå runt i vattnet? Utan shampo eller något sånt ofc.
Men varför? Kaniner har inget med vatten att göra :) Man riskerar nog bara lugninflammation
#7 Finns ingen mening med det?
Okej ;) jag trodde han tyckte det vsr sjönt. Men då kan jag ju typ gosa med honom istället :) det vet jag att han gillar ;))
Sköljer ibland av min kanins tassar i kranen eller tar lite vatten i badkaret på en handuk eller i en balja och doppar tassarna i med lite schampo. Men inget att rekomendera, han tycker inte om det! Bättre att städa buren ordentligt så det inte blir kissigt från början. Man lär sig av sina misstag!
okej:)
hon tvättar ju sig hela tiden tycker jag speciellt där kisset är,men allt går inte bort..
#12 Det är ingen fara om det är lite kiss på kaninen. Annars får du testa att fukta en handduk och försöka försikigt gnugga bort kisset.