Fodervärd sökes
(Ny tråd då den förra blev så lång)
Söker fodervärd åt mina harkorsningar Qepta's Chili isabella chan född 2006 och Qepta's Livrädd med stil, född 100703.
Chili kan vara reserverad i buren men är jättesnäll i famnen, hon älskar att pussas och att bli masserad.
Joshi är min lilla prins, han är kastrerad och helt underbar, jättesnäll och lugn.
Joshi vill komma till någon som vill hoppa med honom.
De finns i Gävle.
PM:a för mer info.
(Joshi som bebis på bild)
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Putt.
De behöver absolut inte komma till samma hem.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
#1 Ska du sälja av dom eller söker du tillfälligt hem? :-)
Med vänliga hälsningar
Patricia ♥
De säljs inte i första hand utan det är fodervärdar som är aktuellt. De kan säljas senare om kaninen/kaninerna klickar med fodervärden/fodervärdarna.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Okej men hur länge hade du tänkt dig "hyra" ut dom isåntfall? För skulle kunna tänka mig vara fodervärd men inte intresserad av att köpa dom. Mvh
Med vänliga hälsningar
Patricia ♥
En tjej här på KIF kommer troligtvis att ta dem i augusti, så fram tills dess söker de fodervärd.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Okej då skulle jag kunna ha dom här :-) Kanske bökigt med transport hit (norrköpig)
Med vänliga hälsningar
Patricia ♥
Transport går alltid att ordna. Kolla på transport.ifokus 
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
#6 Har du kollat transportmöjligheter?
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
putt
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Om det endå är du som söker fodervärd åt dessa kaniner, så anser jag att säljaren borde stå för letandet av transport. Förståss kan köparen hjälpas åt med letandet, men det är vad jag anser! Nu handlar det dock ej om köpa/sälja. Men jag har plats för dessa två kaniner i Norrköping Östergötlans till augusti någon gång. Med vänliga hälsningar ❥
Med vänliga hälsningar
Patricia ♥
Jag har satt ut mina harar på foder och det är fodervärdarna som ordnat transport.
Jag hjälper såklart till.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Okej? Hade jag som seriös kaninägare planer att sälja eller hyra ut skulle jag se till att fixa transport åt mina köpare. Men alla kaninägare är olika antar jag. Men jag tänkr inte sitta och leta transport när jag erbjuder att vara fodervärd åt dina kaniner gratis under sommaren. Tack för mig :-)
Med vänliga hälsningar
Patricia ♥
Så du anser att jag är oseriös?
Tråkig att det blev som det blev.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Inte för å lägga mig i men.. Kan inte båda hjälpas åt att leta efter transportmöjligheter?? :)
/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus
Kan blev lite fel när jag skrev.
När jag sålt/satt ut djur på foder så har ägarna/fodervärdarna alltid ordnat transport om jag inte hade transport fixat.
Just nu har jag även fullt upp (hela lovet) så jag har inte tid att leta transport.
Och jag har inte sagt att jag inte skulle fixa transport. Såg det bara som en självklarhet att personen skulle ordna det. (Ledsen om det blev fel, har väl blivit bekväm med att folk fixat det innan jag hunnit tänka tanken).
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
#14 Absolut. I mitt andra svar så förklarar jag mig lite.
Jag har det så stressigt nu så allt blir fel känns det som. Bäst att inte skriva i tråden förän jag lugnat ner mig lite.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Förstår att man vänjer sig vid att köparen/fodervärd etc. fixar transport..
Jag själv ska sälja en kanin här ifrån Skåne till Skövde och jag sitter å letar som en galning efter transporthjälp ;)
/ Cornelia Andersson,
Det är en bit. Hoppas transport löser sig.
Min Yra åkte från Gävle till Skåne. Trodde transport skulle vara omöjligt att fixa men Karin som har henne nu ordnade transport med hjälp hjälp av kontakter.
Tänk om man hade så bra kontakter! 
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Haha det roliga är att vi har släkt från Kungsbacka som ska ner hit idag.. Men de kan ej ta med sig kaninen upp eftersom de har pälsallergi i släkten ;)
/ Cornelia Andersson,
Jobbigt läge!
Jag hade kunnat transporterat kaninerna för ett par veckor sedan då jag var på basmaskinskörning i Norrköping. 
Men om Helgonsbarnet fortfarade vill ställa upp som fodervärd så kollar jag transportmöjligheter när jag kommer hem igen den 11.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Det är okej, men ville bara göra klart vad jag tycker :-) Du kan kika lite, så kikar jag också.
Med vänliga hälsningar
Patricia ♥
Kollar när jag kommit hem. Herregud vad stressigt det har varit idag, inte nog med att förmiddagen var hemsk. Tåget vi skulle ta skulle ta skulle tydligen inte gå idag så vi fick ta annat tåg men kunna inte boka djurvagn så vi blev nästan avslänga fast vi betalat dubbla priset mot det vi skulle betalat för de andra tåget. + 4 timmars sittade på station. Herregud! Behövde skriva av mig! Hehe.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Det låter inte alls roligt det! Hoppas resten av dagen blev/blir bra :-)
Med vänliga hälsningar
Patricia ♥
Nja, min kompis enahund går inte riktigt ihop med mina vänners hundar, väldigt synd… Åkter nog hem tidigare pga detta för hundarnas bästa!
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Puttar upp :)
Ska lägga ut en annons på djurtransport.ifokus 
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Putt
Har lagt ut annons ang transport men ingen verkar nappa.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Idag har vi fått reda på våra preliminära antagningar, och jag kom in på sällskapsdjur och zoo med 90 poäng till godo ;) Så då kommer kaninerna kunna va där efter sommaren iaf! :)
#28 Grattis! Hoppas att du kommer att trivas på skolan. 
Jätteskönt att höra, mina kaniner kommer att vara i trygga händer!
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
#29 det kommer jag utan tvekan att göra! Tack! :)