Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 444 ggr
ninen DH
0

honor och hanar

vad är bäst? att ha en hane och en hona eller två honor?

svara gärna så snabbt som möjligt!

Tack!Flört

[MiniPim]
0

Isåfall får ju hanen som är med honan vara kastrerad om du inte vill ha massa ungar!

Är ju olika från kanin till kanin så vet ej :)

Zakarias
0

Kaniner kan må bra av att bo ensamma

Milla00
0

Det bästa är att ha två kanin honor tillsamans. Det funkar inte alltid, men ofta. Efter som att kaniner är flok djur mår dom inte lika bra av att vara ensama. Säskilt om man inte har så mycket tid. Kaninen blir väldigt sälskaps sjuk av att vara själv så det är ju ett alternativ om man har mycket tid. :)

Zakarias
0

#3 Kaniner är inte flockdjur utan kolonidjur. Men det är sant att dem trivs två också :)

Fridaaaa
0

#3 Kaniner är inte flockdjur dem är kolonidjur, så dem klarar sig lika bra ensamma som med sällskap.

En kastrerad hane med hona brukar gå bäst men även 2 honor som växt upp tillsammas brukar gå bra. Jag har 2honor ihop, dock har dem inte växt upp tillsammans (den ena är lite mer än 2 år, den andra 1 år). Men dem har ca 2-2,5 kvm stor yta att skutta på så, och fungerar bra ihop.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

BusBella
0

#3 Dem är inte flockdjur dem är kolonidjur och trivs lika bra ensamma som med andra kaniner, det är väldigt olika från kanin till kanin.

Mind your language.

/Emma

Medarbetare på Exotiska djur och Chinchilla

Clariiz
0

Väldigt individuellt. Mina bästa kombos har vart två systrar eller mamma + dotter.
Men har satt ihop honor flera gånger och det funkar bra för det mesta.

Hane + hona har jag aldrig haft. Men det brukar fungera väldigt bra. Det finns aldrig någon garanti på att kombon kommer fungera oavsett kön, ålder eller om de är släkt.

#3; Kaniner är inte flockdjur, och många kaniner trivs bäst ensamma.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

NaDa...
0

Tycker att det funkar allra bäst med Två kaniner som bor i olika burar, men att de kan se och ha sällskap av varandra. Typ att de finns dubbla galler mellan burarna, eller att de om dagarna får gå i olika rasthagar som står brevid varandra.

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

Zvintos
0

Enligt min erfarenhet så fungerar kastrerad hane + hona bäst, men hona + hona kan funka det med om ytan är rätt och om kemin mellan dessa funkar. Att komma ihåg är också att ytan kan spela stor roll. Är ytan för liten så ökar det risken för bråk kaninerna emellan, eftersom de då inte har yta nog att komma undan varandra och få vara själva om de så önskar.