Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1000 ggr
[Tilde]
0

Saknas något?

Vill ha alla kaningrejer innan jag hämtar min kanin om ca 2,5 veckor. Detta är vad jag har/har beställt:

Kaninbur

Karda + kam

Kloklippare

Vattenflaska

Matskål

Toalett

Bottenmaterial till toaletten

Spade till toaletten

Stimuleringsboll

Halm

Nyttigt godis

Sele (inget koppel än)

Träboll med bjällra i

Höställ (att borra fast i buren)

Selective kaninpellets

Transportbur

Ev. sitthylla av en gammal låda

Saknas något? :D haha

Gimbergsson
0

Vad ska kaninen ha i botten på buren? Du har skrivit bottenmaterialet för toaletten bara ^^

[Tilde]
0

#1 Ah jo, men det blir halm som bottenmaterial! :)

ninen DH
0

tycker det låter ganska bra.

har dom någon stans att gömma sig på i sin bur?

annars kan dom behöva ett hus att gömma sig i.

[Tilde]
0

#3 Måste man ha ett hus när det är en utebur? Alltså de har ju en del som är utan insyn och så..? :) Annars kan jag fixa ett hus i form av en gammal träbox!

ninen DH
0

dom ska ha spån i botten av buren.

ninen DH
0

om det finns ett ställe i buren utan insyn så går det braGlad

[Tilde]
1

#5 Det är väl ganska individuellt vad man föredrar att använda? :) Kaniner gillar ju att "bygga bon" av halm, plus att det är mjukt och fastnar inte på samma sätt i pälsen som spån.

Fridaaaa
1

#5 Dem måste inte ha spån som bottenmaterial

Dock är det bra att ha något under halmen då halm inte suger åt sig urinen så bra om kaninen kissar utanför toalettlådan:)
Mina älskar halm att busa i hihi :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[MiniPim]
0

#4 Jag har sett din bur på din blogg och din kanin har ju då ett litet rum som ja ett litet hus. Om du förstår vad jag menar? Att det inte är nät där och att det är ett rum! :)

#5 Nej nej, spån är inget måste. Man kan ta halm eller toalätt, mycket lättare med halm tycker jag eftersom det är lättare att städa, dock har jag spån men det är absolut inget måste :)

Gimbergsson
0

#2 Låter bra! Har du sitthylla behöver du inget hus. På vintern kan det dock vara bra så att kaninen kan krypa undan om man inte har en avdelad bur med en bodel. Detta blir nog väldigt bra! :)

[Tilde]
0

#9 Ja det var det lilla "rummet" jag menade om det räknas som ett hus? :) Annars får jag fixa ett!

#10 Buren är avdelad, så det är inte nät på ena sidan. :) Men behöver man sitthylla när buren har två våningar? I så fall får jag snart bygga en (= låta sambon bygga en).

Fridaaaa
0

#11 Ja det behöver man. Men har man ett hus i buren som den kan sitta på och sitta under, så räknas det som sitthylla :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Tilde]
0

#12 Okidoke! :) Då får jag fixa en sitthylla isåfall. ^^