Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1215 ggr
[MiniPim]
0

Sitthylla!?

Idag har jag och familjen kommit fram till att åka och handla lite till kaninerna. Så jag undrar, finns det sitthyllor att köpa?

Eftersomvåran inte blev så bra..

Zvintos
0

Det brukar finnas sitthyllor i djuraffärerna, eller ex hus eller "pallar".

Körsbär
0

Jag tror det finns pallar att köpa, det är nog det närmaste du kommer eller kan man bygga en själv. :)

Fridaaaa
0

#3 Hon skrev ju det att deras som dem gjorde inte blev bra :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[MiniPim]
0

#1 Okej, tack! :)

#2 Tack :)

Hell
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag köpte en hylla i djuraffären, en stor grå triangel som man "skruvar" fast i hörnet. :) Hugo älskar den och det är bra att han kan ligga under den när han vill det också, här är en bild!

På hillevill.wordpress.com hittar du fina bilder och roliga äventyr

[MiniPim]
0

#5 Åh vad sött :)

Jag vill ha en sån som du har, dem verkar så stora och stabila^^ Ska se om jag hittar en sån:)

Fridaaaa
0

Du kan ju sätta in ett stor hus eller t.ex en pall där, räknas som sitthylla :)

Hell
0

#6 Ja de är riktigt bra och stabila, de låg lite avsides i butiken så hittar du inte är det nog bara att fråga :) De är väldigt lätta att torka av med en trasa när man städar buren vilket är bra också

På hillevill.wordpress.com hittar du fina bilder och roliga äventyr

[MiniPim]
0

#7 Tack för tipset! :)

Jag har byggt en del sånna här bolådor och sån kan man kanske ha, dem kan ju krypa in och sitta på!^^

Fridaaaa
0

#9 Tänk på att dem ska kunna sitta under den och på den utan att behöva huka sig :)

[Tilde]
0

Om man har t.ex. en gammal låda som man gör hål i så kaninen kan både sitta uppepå den och inuti.. räknas det som en sitthylla?

Fridaaaa
0

#11 Hus räknas som sitthylla så det borde den med göra:)

[Tilde]
1

Okej, bra då :D

Katten_
0

Har ett hus till kaninen, men han älskar mer att sitta på det :)

/Christel & kaninerna! Glad

[MiniPim]
0

Ska se vad jag köper eller kanske bygger en mer ordentlig.. Tungan ute

[MiniPim]
0

Hittade ingen sitthylla, dock köpte jag hönsnät till en hge vi ska göra, lite godis att belöna dem med och hö. Ska åka och hämta halm nu också, eller gå eftersom det är våran granne vi får av x)

Zakarias
0

#16 Hönsnät är inte så jättebra.

Mina kusiner blev av med sin kanin pga att en grävling bet sig in i buren som var gjord med hönsnät….

[MiniPim]
0

#17 Nej fy..

Vi har våra kaniner i sikte så det är ingen fara. När dem är i sina rasthagar så håller vi koll på dem exakt hela tiden.

Zakarias
0

#18 Ni bor väl i "storstan" så grävlingar är nog inte ett problem för er. :)

Mina kusen bor på landet nära skogen så då är ju risken större ;P

[MiniPim]
0

#19 Hehe, nja.. Vi bor på landet I skogen. Men vi har kaninerna i sikte så det är inga problem.

Har inte synts till någon grävling här på flera år sägs det, dock vildsvin. :s

[MiniPim]
0

Eller så tar vi helt enkelt kompostgaller ;)

Zakarias
0

#21 Jag bor också på landet, min kanin hade hönsnät och han levde livet :P

[MiniPim]
0

#22 Mina har hönsnät i buren.. eller inte överallt men en del ^^

Fridaaaa
0

Vi har nästan alltid haft hönsnät till våra, och det har fungerat kanon. 
Bara man spännar upp det ordentligt. gärna ha dubbla bät med är bra.
Så länge man inte har dem där på kvällen & nätterna för det är då rovdjuren brukar vara framme

Zakarias
0

#23 Tror inte att det är någon fara att du har det i burarna och i hagarna :)

Blenky
0

#20 Har ni koll på dem under nätterna? Grävlingar är mest nattaktiva.

Jag bor också i "en liten skog" och vaknar en natt (jag vaknar av minsta lilla) av att det dunkar utanför mitt fönster, så jag tittar ut och får se att en stor grävling attackerar kaninburen som fanns där. Hemsk syn.
Jag började banka med fönstret och skrek väl halsen av mig så grävlingen stack tillslut…
Kaninen överlevde (han tyckte väl mest att det var trevligt med sällskap, såg det ut som O.o) och kaninburen hade inte en skråma. Tur att man har tåliga burar Oskyldig

Nu vet ju inte jag vad ni har för rovdjur hos er, men se till att ni har tåliga burar ifall att något händer! Flört

// Rebecka Glad

Trollsländans kaniner:
Dvärgvädur; madagaskar och viltgul samt manteltecknat

[MiniPim]
0

Jag ska bara ha dem i hagarna ibland inte att dem ska leva där för resten av livet liksom :)

Blenky
0

#27 Ok Glad

// Rebecka Glad

Trollsländans kaniner:
Dvärgvädur; madagaskar och viltgul samt manteltecknat

michane
1

vi hade ett gammalt katträd här hemma som jag skruvade av ett litet "hus" ifrån samt tog bort allt tyg som satt på förrutom inuti. 
fungerar hur bra som helst, det enda som ska göras är att det ska målas vitt.

Det jag gjorde var att jag hade full uppsikt över thintin när jag satte in huset för att se så hon inte bet på det för att jag inte vet om träet är djurvänligt, hon bet inte på huset eller kanterna men däremot gräver hon i huset, lilla knäppisen Tungan ute

Fridaaaa
0

#29 Ta bort saltstenen, inte bra för kaniner, kan ge problem med njurar och urinsten :) bara ett tips? :)
Men smart idé med  huset där :)

michane
2

# haha jag visste att jag skulle få kommentarer om saltstenen och jag visste att det skulle vara från dig så det va därför jag inte klippte bort just den delen av bilden, ville se om jag skulle få rätt och kors i taket så var det ju på pricken rätt jag fick haha

nej men det är faktiskt så att jag har den inne i buren ungefär 1-2 gånger i veckan just för att hon slickar ganska mycket på mina händer och så har jag gjort med alla mina kaniner i alla år så det är ingen fara tror jag, men att ha en sån konstant i buren håller jag med om att det kanske inte är så bra..

Fridaaaa
0

#31 Det där räknas som ett påhopp och det är ej tillåtet.

michane
0

#32 nej men gud det var absolut ej så jag menade, skulle aldrig få för mig att attackera någon i detta forum med varken påhopp eller vara otrevlig! 
ber verkligen om ursäkt om du tolkade det så och jag kan ha formulerat mig fel, hade jag varit ute efter att komma med påhopp höger och vänster här på forumet så hade du garanterat märkt det!

Vet att du har kommenterat i olika trådar och hjälpt till och det var därför jag visste att du skulle kommentera ang saltstenen när det gällde mig med, ta det absolut inte negativt för det är inte så jag menar det..

Fridaaaa
0

#3 Okej förlåt mig, jag som tolkade dig fel. Vaknar på fel sida idag tror jag till och från känns det som :/
Men dra ett streck över det? :)

michane
0

#34 Ja men det är väl klart!
kan vi inte dra ett lakan över det istället Oskyldig

höhöhöhö

Fridaaaa
0

#35 Fungerar lika bra det Flört

michane