Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 362 ggr
Grizzlans
0

Är hon skendräktig?

Jag parade en hon i Lördags, honan var inte speciellt villig, så jag lät hanenvara kvar i buren. Dem var väldig snälla med varandra och hanen var inte speciellt intresserad av henne…

Jag parade henne tidigare i år, men nu borde det ha gått alldeles för lång tid för att hon ska kunna vara dräktig tycker jag.

Men nu när jag kom in i morse hade honan byggt ett bo i buren med massor av päls!

Min fråga nu är, är hon skendräktig? eller kan hon ha skjutit upp sin dräktighet och få ungar inom de närmaste dagarna?

Har iaf flttat hanen för säkerhets skull…

[Airo]
0

Om du parade honan i lördags så har det ju bara gått några dagar. När parade du henne innan?

Honan behöver inte vara skendräktig? för att hon boar tidigt - om det nu är sen i lördags -.

Grizzlans
0

Ska tillägga att jag inte såg någon lyckad PARNING. Inte heller hanen va så intresserad som de brukar vara… Kan kaniner skjuta upp sin dräktighet runt två veckor?

Fridaaaa
0

#2 Nej dem kan inte skjuta upp den, antingen blir dem dräkiga eller inte :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Linnet
0

Tiden får utvisa, jag har aldrig varit med om nån kanin som boat med päls efter bara några dar, det brukar väl tyda på att hon är skendräktig?, mina gör det strax innan dom föder.

Jag brukar alltid förvissa mig om att dom parar sig, jag iakktar kaninerna, tills jag sett minst en lyckad PARNING, sen får dom vara tillsammans nån dag. Är inte honan villig, så ser man ju det ganska direkt och då särar jag på dom och provar en annan dag.