Kanin iFokus

Kanin

Etikettsjukdomar
Läst 3673 ggr
ninor
0

Ont i tassen?

Jag var precis ute med hedvig, något hon i vanliga fall brukar tycka om. Hon brukar skutta och springa hela tiden. Men idag satt hon bara sät jag satte ned henne och då lyfte hon upp ena tassen, som att hon inte ville stå på den. När hon tog något litet steg framåt använde hon inte den tassen heller.

Så jag gick in med henne igen och släppte ned henne på golvet. Hon springer runt ungefär som vanligt nu, ibland gör hon någon lite ansats till att lyfta upp tassen igen.

Vad tror ni? Har hon ont i tassen och vad är i så fall bäst att göra? Avvakta tills på måndag och ta henne till vetrinären då (om hon fortfarande verkar ha ont…) ?? Eller tror ni att hon helt enkelt gjorde så för att vi var utomhus, med tanke på att hon springer runt ungefär som vanligt nu när vi är inomhus?

bambiiii
0

Kan det vara att hon har brutit tassen? stukat tassen? för långa klor? klippt på pulpan så det gör ont?

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

ninor
0

#1 Nej klorna är klippta nyligen, ca en vecka sedan. Så om det hade med oulpan att göra så skulle jag ju ha märkt det tidgare. Bruten tror jag inte att den är, då hade hon väl inte sprungit runt inomhus?? Kanske stukad, åh jag vet inte…

Fridaaaa
0

#1 Hade tassen varit bruten hade inte kaninen skuttat alls på den ;)Och dem haltar inte om man klipper lite i pulpan:P Aldrig mina gjort i alla fall ;)

Kanske har hon stukat den? Har ni kollat efter sår och spetor?

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

bambiiii
0

3# om man klipper på pulpan och det blöder mycket kan det faktist göra ont men det är bara ibland! Hände mig en gång!

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

Helgonsbarnet
0

Jag har råkat på samma problem på min hona, lyckligtvis bor jag granne med en gammal vetrinärs assistent och hon klämde och kände och chansade på att hon stukat foten och sa att man ska massera lite lätt (gärna någon kunnig) och har tur där med då Mamma är massör.

Men så länge kaninen dricker, äter och rör sig som vanligt så är det troligen inte brutet eller gör jätte ont. Men avvakta och se annars får man åka in med kaninen till vetrinären och se :)

Med vänliga hälsningar
Patricia 

Fridaaaa
0

#4 Ja klart det gör int, men aldrig varit med om att dem har haltat :)
(Skriv inte med en massa utropstecken tack) :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

bambiiii
0

6# Föråt. har så problem med att skriva punkt. är enklast att skriva utrops tecken! hehe ;)