Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 1005 ggr
jeddan
0

Dräkrig hona?

Vi har parat vår ena hona (första gången vi parar, överhuvudtaget) och vi vet inte riktigt om hon är skendräktig? eller dräktig på riktigt.. Några tecken som hon har visat te x Att hon blev mer aggressiv några dagar efter att hon hade blivit parad men nu börjar det gå över, hon har börjat boa med halm men ej med sin päls, hon har blivit tjockare om magen & jag tyckte att jag kände någon/några ungar men är ej helt säker eftersom jag inte har så jätte mycket erfarenhet av det här sen innan. Blir honor tjockare när dem tror att de är sken dräktiga? Hur länge finns boet kvar om de visar sig att de är skendräktiga? Finns det något tecken som ni tycker jag ska kolla om jag ser på honan?

Juste vi parade henne den 2:a Mars första gången men sen gjorde vi det igen några gånger med några dagars mellan rum för att vi skulle vara helt säkra på att hon faktiskt skulle kunna blivit gravid!

Zakarias
0

Jag tror att ho är skendräktig? eftersom hon boade den första veckan.

Parningarna ske helst ske på samma dag då det kan förstöra första parningen om man parar med flera dagars mellanrum.

Peak303
0

#1; Bara för att de boar första veckan betyder inte att de inte är dräktiga. Min hona boade direkt efter och fick ungar. :S

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

Zakarias
0

#2 Skrev bara vad jag trodde, det hände så för min kompis honor, dem boade första veckan och fick inga ungar. Men det är ju olika för olika kaniner :)

Men hon verkar annars gravid eftersom hon börjar bli tjock.

jeddan
0

#1 och #2 Nu har hon börjat boa med päls. (det hände typ imorse). Borde väl inte betyda att hon är skendräktig? eftersom att det är ganska sent ändå med tanke på när vi parade henne fast man vet ju aldrig, men än har inga ungar synts till..

Zakarias
0

#4 Ungarna borde komma snart isf :)

feilazicko
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min kanin Ewa hon börja oxå göra boet i halmen efter 2 väckor och sen sista dagen la hon i håret och sen kom 6 små söta bebisar! :)

jeddan
0

Idag märkte vi att Tindra (honan) hade fött 3 små söta bebisar, vilken lycka!!

Dock var det enda problemet att hon valde att göra boet och föda utan för själva huset men vi ringde till en veterinär som sa att vi skulle flytta boet och ungarna in till huset vilket vi gjorde, eftersom att dem låg inboade precis vid gallret och det snöar en massa just nu.

[Jölia]
0

Grattis!:)

Zakarias
0

Grattis :))

Sweety
0

Gud vad kul! Grattis! Skrattande

- Medarbetare på Lockar ifokus.

https://nouw.com/rosettagabriella - In och läs!

jeddan
0

#6 Hur gammal är ungen på bilden?