Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 3218 ggr
kaningodis
0

(S) Kaninungar

Hej!

Jag har nu 6 st kaninungar som säljes till kel/sällskap. De kommer säkert också passa bra till hoppning.

Ras: Holländsk kanin
Färg: Svart och blå
Kön: 2.4 (2 hanar och 4 honor)

Medföljes: Härstamningsbevis och övergångsfoder.

Vid intresse så skicka ett mail eller ett PM.
Hemsida: www.kastanjegardenskaniner.tk

Finns i Skaraborg men transport kan ev fixas.

Kastanjegårdens Kaniner

kaningodis
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

1. Cindy - Svart hona

Kastanjegårdens Kaniner

kaningodis
0

2. Crispy - Svart hona

Kastanjegårdens Kaniner

kaningodis
0

3. Candle -Svart hona

Kastanjegårdens Kaniner

kaningodis
0

4. Donald - Blå hane

Kastanjegårdens Kaniner

kaningodis
0

5. Dino - Blå hane

Kastanjegårdens Kaniner

kaningodis
0

6. Dimma - Blå hona

Kastanjegårdens Kaniner

riiffen
0

Jag kan inte se några bilder :s

medarbetare på allergier.ifokus .

[Nalle-]
0

Åh så vackra de blå är!
Lycka till med att hitta hem åt dom :)

kaningodis
0

#7 Du var för snabb ;)

#8 Tack =)

Kastanjegårdens Kaniner

riiffen
0

#9 Aha, hahah ;D

medarbetare på allergier.ifokus .

LadyViolet
0

Jag måste fråga, hur stora blir dessa kaniner ungefär? :)

Jennymaria
0

gud vad fin Dimma är <3

malin--a
0

Jag vill ha! :)

kaningodis
0

#11 Själva rasen har en godkänd vikt mellan 2,51-3,2 kg. Jag kan tippa på att dessa ungar som vuxna kommer att ligga runt 2,7-2,9 kg.

#12 Jaa <3

#13 Hehe, förstår det ^^

Kastanjegårdens Kaniner

KaninenWilma
0

Jätte söta!  :)
Kikade in på din hemsida, gud va fina kaniner du har ! :)

Jag har precis övertalat mamma och pappa att jag ska få en till kanin (har en kanin nu). Så jag håller på och letar efter en som jag vill ha.
Har du någon kvar ? , jag är inte säker på om jag vill ha en Holländsk kanin, är van med ddv..
Hur är rasen holländsk kanin?, lätta att få tama ? , lättlärda,hur är pälsen? :)
hehe, lite mycket frågor.. :)

kaningodis
0

#15 Skicar ett PM till dig! =)

Kastanjegårdens Kaniner

LadyViolet
0

Om du vill får du gärna svara på de frågorna som #15 ställde i ett pm till mig med! :)

kaningodis
0

#17 Självklart kan jag göra det!

Kastanjegårdens Kaniner

Delvoriah
0

Varför inte svara här? Jag vill gärna också ha mer information om den holländska kaninrasen :)

http://brisingasmycket.se

kaningodis
0

#19 Därför att jag skrev i #0 att om man är intresserad så skulle man skicka mail eller PM. Anledningen är för att jag inte vill att tråden ska bli så lång direkt.

Den informationen jag gav om holländare är ju bara vad jag tycker och upplever den som.

Men visst jag kan skriva det här:

Mina holländare är underbara, de är nyfikna, snälla, sociala och väldigt mysiga. De nästintill somnar jag kliar de på noryggen och om jag slutar att klia så puffar de på handen. Med andra ord så är de perfakta kelakniner och de är vad jag anser i en lagom storlek. Oftast så rekommenderas dvärgvädurar som kelkanin/första kanin men en holländare skulle passa lika bra.

Ingen av mina holländare har varit i sk "tonåren" utan de har haft ett jämt temperament hela tiden!

Sen så är de väldigt lätta att få tama, har några holländare som inte varit så sociala utan försökte gömma sig och springa iväg men nu så är de mycket nyfikna och mysiga! Sen så är alla mina holländare mycket lätta att hantera såsom kloklippning, även de som inte är så keliga sitter jättelugnt i knät när jag klipper klorna.

Tror faktiskt inte att jag kommer att hitta en bättre ras som har så överlag underbara kaniner, finns ju individer av andra raser som säkert är lika mysiga men ALLA mina holländare är faktiskt jättemysiga och snälla! Kyss

Kastanjegårdens Kaniner

Delvoriah
0

#20 Ja, men nu blev det så många förfrågningar i en och samma tråd, så jag tänkte att det ändå kunde vara på sin plats!

Jag saknar bra raspresentationer (som den du har skrivit - som handlar om kaninens personlighet, lämplighet som första kanin osv). Det hade varit mycket uppskattat om någon skulle vilja skriva lite artiklar i ämnet…

Nå, men det jag egentligen skulle skriva var: Tack för informationen!

Jag hade hoppats på att flytta ut i hus nu till sommaren och då skaffa kaniner till mina barn (givetvis med mig som huvudansvarig! …jag vill ju också kela dessutom :) ), men nu verkar det inte ske förrän till vintern…

Dvärgvädur och Holländsk kanin verkar vara bra raser.

kaningodis
0

#21 Det bästa du kan göra för att få bra fakta om raser är att kontakta uppfödare som under längre tid haft de raser du är nyfikna på. Ännu bättre om du besöker en kaningård så att du får träffa flera individer av samma ras.

När man frågar om raser här så blir det ofta att många beskriver/rekommenderar en ras trots att de bara kanske ägt en kanin av just den rasen och då kan man egentligen inte uttrycka sig om hur rasen är.

Jag har inte haft holländare länge och inte supermånga så kan egentligen inte säga hur rasen är men jag har ändå sett egenskaper som passar in hos alla holländare jag har och jag hoppas att det är så rasen är.

Kastanjegårdens Kaniner

Delvoriah
0

#22 ok - bra tanke!

kaningodis
0

Puttar

Kastanjegårdens Kaniner

kaningodis
0

Någon som är intresserad av en tam kaninunge?

Kastanjegårdens Kaniner

kaningodis
0

puttputt

Kastanjegårdens Kaniner

kaningodis
0

Donald =)

Kastanjegårdens Kaniner

kaningodis
0

Puttputt

Kastanjegårdens Kaniner

Billikanin
0

Vad fina de är!

kaningodis
0

#29 Tack :)

Kastanjegårdens Kaniner

kaningodis
0

Putt, absolut ingen som är intresserad av en kelig kanin som redan är tam och mycket lätt att hantera?

Kastanjegårdens Kaniner

kaningodis
0

Har ännu en kanin till salu. Chippo är en blå, feltecknad hane, supersöt + supermysig!

Chippo

Kastanjegårdens Kaniner

[BonnieL]
0

#32: Men nej vilken charmig teckning. ^^

MajaM
0

GUUUD vad fina ^^ kan tyvärr inte köpa :( har lite "burproblem" med mina kaniner ;P

kaningodis
0

#33 Hehe, javisst är den!? Han är så otroligt söt med sitt färgade huvud, han sticker ut bland mina andra kaniner.

#34 Tack :)

Kastanjegårdens Kaniner

Rorvers
0

# 35 guud va fin ´chicco var :) Kan det blli hoppkaniner också ?

exitingsvillemo
0

#0 På din hemsida står det feltecknad vid alla till salu kaniner.
Hur ser den godkända färgteckningen ut och vad är det som gör dessa feltecknade? *nyfiken* Glad

kaningodis
0

#36 *Chippo ;)

Det tror jag säkert att de kan, för jag ska börja hoppa med deras syskon som jag sparat ;)

Deras föräldrar är inga hoppkaniner, men började hoppträna en av mina holländare i våras och han är verkligen lättlärd och hoppar högt. Har även testat med den ena kullens pappa och han var också lättlard men har inte hunnit hoppa så mycket med honom än. Lägger man ner tid och har tålamod så tror jag man kan hoppa med de flesta kaniner.

Kan också tillägga att kaninen som jag började hoppa med i våras var ca ett år och hade aldrig gått i koppel tidigare. Bara att sätta på selen och gå ut och gå, han har aldrig blivit rädd bara hoppat glädjeskutt. Provade att gå ut och gå med mina vuxna kaniner  för någon/några veckor sedan och de var hur lugna som helst (hade aldrig haft sele på sig tidigare) =)

#37 Hehe, ja på vissa av bilderna syns det inte var de är feltecknade. Bla så har Dino (#5) ett blått ben = feltecknad, bli nollad på utställning. Candle (#3) har ett vitt streck på sidan samt vita fläckar på magen = feltecknad, nollad på utställning. Donald (#4) skulle ev gå igenom på utställning med många avdrag då han har en väldigt ojämn kroppsteckning. Chippo (#35) har ett helfärgad huvud, vilket de inte ska ha. Däremot har han riktigt bra kroppsteckning!

Det var några exempel på varför deras teckningar är feltecknade. Sen så kan en godkänd teckning för utställning se lite olika ut, för att ställas ut så måste inte teckningen se perfekt ut, har den ett hack i teckningen så ger det avdrag men vissa felteckningar nollar kaninen som tex. vita fläckar i de fägrade områdena.

Kastanjegårdens Kaniner

kaningodis
0

De kan ev tas med till Fjugestad den 10/7. Tror att det ligger ganska nära Örebro.

Kastanjegårdens Kaniner

exitingsvillemo
0

#38 ahaa ok… Tack för förklaringen =)

Jag håller på att läsa på mig lite om färger och teckningar, därför blev jag förvirrad när jag inte såg några tydliga "fel" på vissa av kaninerna Skrattande

kaningodis
0

Chip =)

Kastanjegårdens Kaniner

Onslow
0

#41 Gaaah, ge mig! ;)
Men får inte, dessutom ligger det så långt bort och mina föräldrar ska alltid vara träffa-uppfödaren-innan-för-att-se-hur-seriös-den-är-osv-osv-iga >_<

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Puma
0

Puttar lite för keliga kaniner.

kaningodis
0

#42 Synd, för Chip är riktigt mysig <3

Fast det är ju ändå bra att dina föräldrar verkligen är noggranna av vem de köper kanin av =)

#43 Tack för putten! =)

Kastanjegårdens Kaniner

kaningodis
0

De kan lördagen den 10 juli transporteras till Fjugestad, dvs om knappt 2 veckor.

Kastanjegårdens Kaniner

kaningodis
0

Crispy =) Hon är en riktigt mysig flicka ^^

Kastanjegårdens Kaniner

kaningodis
0

Kan meddela att jag har testat att hoppa lite med dem och de var riktigt duktiga. Har ju då självklart gått med de i koppel ett par gånger innan :)

Kastanjegårdens Kaniner

[ninnakm]
0

Gud vad holländare är underbara, man är så sugen! Kan inte du PM:a mig om rasen och dina kaniner?:D

kaningodis
0

#48 Visst, jag gör det senare ikväll.

Dock så är denna annons gammal fast flera av kaninerna finns kvar tills salu men de har blivit lite större :P

Kastanjegårdens Kaniner

Katten_
0

Yippy! kom försent! :(

/Christel & kaninerna! Glad