Ras?
Jag hittade Lilla viten ute i somras och tog hand om henne när ingen visste vems det var och nu när hon växt klart skulle jag verkligen vilja veta vad hon är för ras.
Jag har letat nästan överallt och kan inte hitta någonting..
Hon väger lite över 5kg, så hon är ganska stor, hon har väldigt långa öron och röda ögon. Hon är även helvit. Sen har hon en såndär dröglapp också..
Någon som vet?
Jättetacksam för svar!
Ser ut som en vit lantras? men kan ju vara korsning.
Du bör få ner den i vikt, inte bra med sådan dubbelhaka :/
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Det kan inte va en New zealand white då? :)
/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus
Va också inne på vit lant ett tag men den där new zealand white verkade ju nästan mer likt :)
Försöker få ner henne i vikt nu så hon är inte riktigt lika mullig som på bilden men hakan är fortfarande kvar och har varit där sen vi hittade henne så jag tror inte det går att göra så mycket åt den.. :p
Tack! :)
Min hona hade en haka, ganska många kaninhonor kan ha så.
R.I.P cocos <3
Ja.. Men de kan vara en new zealand :)
/Christel & kaninerna! 
Lilla wiener? :s eller finns de bara med blå ögon??
#5 Denna kanin väger runt 5 kg skrev TS Lilla Wiener har en vikt på 2,51-3,20 kg isåfall en Wiener men tycker att den här kaninen har mycket större öron en va en wiener kanin har.
/Elin
#6 haha jaha =P Nääää jag o raser, ingen bra komb. ;)
kanske jättekanin de kan vara vit: röd ögon, svart, gul o brun, jag har haft en vit jättekanin :)
#8 Jättekanin väger inte bara 5 kg. Och ingen av de 3 jätteraserna ser ut så :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#8: Fast i sådana fall skulle det varit en belgisk jätte och de är inte så små som bara 5kg.
Troligen någon vit lant, new zealand white eller helt enkelt en korsning av lite diverse.
Man kan kolla på Skafs hemsida --> Rasparad --> Vita kaniner.
Där kan TS lätt jämföra de olika raserna men jag tycker det ser ut som en New Zealand white eller som NinniH säger en korsning av lite diverse :)
/Elin