Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 487 ggr
Katten_
0

Äter inte sitt hö

Hej!

Skriver snabbt.

Men min kanin Cornflakes äter inte sitt hö!?

Mår han dåligt? höet luktar gott. Vad är det med honom?

/Christel & kaninerna! Glad

Fridaaaa
0

Hur mycket pellets får kaninen? kanske får förmycket av det?
Vart köper du höet?

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Katten_
0

Nej han får inte alls mycket pellets, och hos en nja, inte djuraffär utan djuraffär på landet och hon är  uppfödare

Fridaaaa
0

Okej, då hade jag kollat upp hans tänder. För pellets slipar ju inte ner tänderna

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Katten_
0

Men han tuggar på höet ibland och bygger med det

Zvintos
0

Instämmer med Frida. Kan vara kindtänderna som spökar, eller att han helt enkelt inte tycker om höet. Antingen kan du ta bort pelletsen helt och se om han äter mer hö då, eller ex ta en äppelskiva och gnida lite i höet för att locka honom att äta mer.

Beebii
0

Om han inte får för mycket hö och han verkar i fint hull äter han nog det hö han behöver men oroar du dig så är det nog bra ide att kolla med veterinär. Du kan ju ringa och fråga vad dom tror! :-)

Katten_
0

Han bygger med höet och äter andra saker. Höet luktar gott och han har alltid ätit det! :/ och han gillar inte äpplen :P

Klara.b
0

#7 gnid in med något han gillar då, morot t.ex

Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.

Katten_
0

okej, ska försöka :) jag tror att när jag kom in i mitt rum där buren står så åt han lite hö tror jag.

[_hsleiufhbtv]
0

Höhö nu är denna idén säkert dum men skriver ändå Flört Du river lite morot, sen pressar du den, så det bara blir "morotssaft" kvar sen häller du det i en sprayflaska och sprayar på höet. Alltså bara på en tuss i buren, inte på allt hö för då möglar det såklart. Vet inte om det funkar hööhö

Beebii
0

Som sagt, ser han ut att må dåligt? Mager etc annars är det nog okej! ;-)

Katten_
0

#10, haha kanske ska provaFlört

#11, Nej han ser inte ut att må dåligt :)