Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 541 ggr
[Airo]
0

Stamtavla - hur gör jag?

Jag är inte så inne i just utställning och stamtavlor, men jag har alltid trott att föräldrarna måste ha stamtavla för att ungarna ska få det. Dock fick jag reda på idag - av NinniH - att ungarna kan ha stamtavla om den har en bra teckning/färg, även om föräldrarna inte har..?

Det jag undrar då.. hur går man till väga? eftersom att föräldrarna inte har stamtavla, så kan man väl inte skriva in dom i ungarnas stamtavla.. eller?

Och så undrar jag hur en godkänd japanteckning ser ut - gärna bilder och vad de har fått för poäng -..

Zvintos
1

Alla ska skrivas in i vilket fall, men det blir ju inte att stå några poäng. Att komma ihåg som sagt är att ungarna då inte kommer kunna stambokföras utan att man ansökt om dispens och fått den beviljad. Men med tanke på hur pass ovanliga dvärgvädur rexarna är på utställningarna, så borde det inte vara alltför svårt.

Så man gör precis som vanligt och fyller i alla uppgifter som går. Jag skulle skickat med ett infopapper och förtydliga att de kan ställas ut, men inte stambokföras utan att ha fått dispens beviljad. Utifall det inte är någon van utställare menar jag, så att det inte blir några missförstånd sen. Glad