kanin
Är han lejon dvv?:-)
Med vänliga hälsningar
Patricia ♥
renrasig dvärgvädur är han :)
Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙
Tjeckoslovakisk varghund- 2014 🐶
Vad har föräldrarna för färger? Eftersom han är viltsvart :)
hans pappa viltsvart och mamman är vilt grå :)
Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙
Då är han inte viltsvart utan vanlig svart :)
En viltsvart är en "dubbel" järngrå :)
står i stamtavlan :p
Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙
#6: Det är ingen garanti för att det verkligen stämmer.
Precis som Lina säger så är det inte genetiskt möjligt för honom att vara viltsvart eftersom han har en viltgrå förälder. Däremot kan han vara enfärgat järngrå, eller helt enkelt vanlig svart.
står i stamtavlan och är märkt
Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙
#8: Som jag sa så är det fortfarande ingen garanti för att det är rätt färg, bara för att det står i stamtavlan att det är den färgen.
han är utställd med och bedöms viltsvart
Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙
#10: Och det finns viltzoblar som blivit bedömda som chinchillor, men det gör inte att det är rätt färg ändå. 
ja kommer ta de som vilt svart även om folk kommer säga annat men tack för hjälpen ändå :)
Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙
#12 Varför säga fel färg? Tjänar ju ingenting till?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
han är inte hel svart heller han är ljusare under tassarna
Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙
Söt!
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
tack
Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙
#14: Ljusare under tassarna är även helt vanliga svarta. Jag tycker det är synd att man så stenhårt håller på en färg som inte är genetiskt möjligt.
han har stickelhår med som är vita
ska inte bråka om en liten färg
Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙
#18: Det är ganska vanligt med vissa vita hår på vanliga svarta (inte önskvärt såklart). 
Jo, det är alla mina svarta också :)
Tyvärr är det inte alla uppfödare som kan genetik. En gammal "fördom" är att en viltsvart är en dålig svart, då de får vara ljusare i botten än vad en vanlig svart får. Annars ser de helt lika ut genetiskt, man kan inte se med ögat vad som är en dålig svart eller en viltsvart.
Jag ska dra genetiken lite snabbt.
En viltsvart är en dubbel järngrå.
En kanin får en gen av varje förälder, allså kan inte din kanin ha fått bägge "järngener" från pappan.
Järngrå är en dominant färg, och "mörkar" ned viltzonerna. En viltgrå kan inte bära det dolt, för då blir de järngrå. En enfärgad kan dock bära det dolt, eftersom de inte har viltzoner.
Sååå..
Viltsvart + viltgrå= 100% Järngrå
Järngrå + Viltsvart= 50% viltsvart, 50%järngrå
Järngrå + Järngrå=25%viltsvart, 50% järngrå, 25%viltgrå.
Anledningen till att färgen Viltsvart finns i standarden överhuvudtaget är för att den inte avlar som en vanlig svart.
#20: Alltså borde denna hane vara en enfärgad järngrå då, eftersom han har viltsvart + viltgrå förälder, men själv inte ser järngrå ut.
#21 Eller så är föräldern inte viltsvart :) Som sagt, har rättat många gamla, erfarna uppfödare som i stort sett tror att en viltsvart är en dålig svart.
#22: Så kan det också vara.