Plank/Staket?
Nu när jag inlett operation kanin så kom jag att tänka på att det finns ganska många barn där vi bor och många av dem skulle inte dra sig för att rusa in på någons tomt för att klappa kaninerna… :/ Vi har en ganska lite gräsmatta på ramsidan av vårat hus där jag tänkte ha kaninerna/kaninen i utebur+ hage(i hagen endast under uppsigt)på sommaren. Jag är orolig att barnen inte kommer att lyssna fullt ut på mig och att de ändå kommer springa omkring på gräsmattan för att titta på kaninerna :( Så jag funderar på ett plank eller staket… Men är orolig över att kaninerna kommer känna sig instängda, ena sidan är mot våran husvägg(köket, så jag kan ha uppsigt innifrån), andra sidan är mot vår trappa och tredje+fjärde sidorna är utåt lekplatsen…? Och eftersom det är en ganska liten gräsmatta och jag helst vill bygga ett lite högre staket eller plank är jag rädd att kaninerna kan bli rädda om de hör alla ljud utifrån men inte ser någonting, är det någon som har någon bra ide om hur jag kan göra? :) (bilder kommer när jag hittat sladden till kameran… ;)
Låtsas inte om cyklarna, de kommer INTE att stå där ifall det flyttar in små niner ;P
Ur en annan vinkel… Staketet/planket kommer isf att sättas precis efter kanterna och typ hälften av stenplattorna kommer att tas bort och så ska jag så gräs där :) Buren kommer att stå på ben med "ryggen" mot trappan och en hrind eller ingång kommer jag att fixa nedanför trappan… 
*grind ;)
Ja det skulle nog funka. Det är ju bättre än att barnen springer runt där. Hörde att det var några barn som hade släppt ut någon annans niner…
Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.
#4 Jo, jag är bara orolig att kaninerna skulle bli rädda och stressade för alla ljud utifrån som de inte kommer att se… :/ För antingen blir det som jag hoppas att vi bygger ett ganska högt plank och då kommer det förhoppningsvis bli ganska insyns-skyddat utifrån. Problemet med det är att det kan bli lite skrämmande och instängt för kaninerna… Eller så gör vi ett lägre staket, med hål (se bild) Men då är jag rädd att det kommer in katter, små-barn eller annat :s Men kaninerna kommer att kunna se ut och vara beredda på allt som händer… ;/ Så jag vet inte riktigt, vad tycker ni?
Jag tror inte de blir mer stressade av att bara höra än att höra och se Vill du ha staket som säkerhet tycker jag att du ska skaffa det! Kommer ju att bli vind- och solskydd också vilket kaninerna nog uppskattar (men kanske inte gräsmattan).
/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus
#6 Okej, jag försöker ju läsa på så mycket som möjligt men det är ju bäst med "tyckandet" från er som är vana ;) (Hur då inte gräsmattan?) :)
#7 Om gräsmattan inte får sol växer det nog inte så mycket.
/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus
#8 Haha, det har du rätt i ;P Jaja, får väll göra små "titthål" åt solen… X)