Smink..
Måste bara skriva av mig..
Jag är en sån som verkligen avskyr smink det är deet värsta jag vet.
Sedan kommer folk och frågar ''sminkar du dig'' sedan när man säger nej så är det visserligen töntigt för min ålder..
BLIR SÅ FÖRBANNAD SÅ JAG SPRICKER, måste man ha på sig smink eller vad är det för problem?
Jag känner bara att det är något extra lager med något onatrligt på en men jag klagar inte på dem som sminkar sig , men folk klagar på att jag INTE sminkar mig och itne beter mig som andra kaxiga ungar… Fjortisar, jag har inget emot dem men dem tycker det är fult att man inte sminkar sig.. OKEJ, jag accepterar er, men ni accepterar inte mig för jag är visst för ful
GE ER…
Vissa har ju inget liv nu för tiden. D:
Hehe yeey! :) Jag är ännu en som inte sminkar mig :)
//Joanna
#1 Skönt att någon är med mig ..
Haha tom jag sminkar mig ibland, och jag är kille. men det är för att dölja skavanker… :P
Missförstå mig inte, det är ärr jag sminkar över, inget annat
Jag använder heller aldrig smink. :)
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Jag är 16 och sminkar mig nästan aldrig heller. Sminkar mig bara vid speciella tillfällen. Bra att du står på dig och inte sminkar dig för att alla andra gör det! :)
~ When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you've got a thousand reasons to smile.
Tycker mest att det är finare utan smink, man ser mer naturlig ut.
Jag är 15, 16 i sommar och har inte sminkat mig en enda gång i hela mitt liv. Tycker alla ser bra ut precis som dom är :)
Jag är 15, 16 i sommar och har inte sminkat mig en enda gång i hela mitt liv. Tycker alla ser bra ut precis som dom är :)
är 13 och sminkar mig inget :)
det behövs inte!
sminkar mig inte* hihi
Sminkar mig aldrig! vf behövs det?
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
Sminkar heller aldrig mig, fyller 15 i Sommar.
I vår skola (Som kallas Ålands bondeskola) så sminkar nästan ingen sig, man behöver inte det.
I skolona i 'stan' så är man 'töntig' om man inte sminkar sig.. Patetiskt att folk ska vara så ytliga..
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
Jag försöker att inte sminka mej så mycket, nu sminkar jag ju inte mycket i jämförelse med många andra men i ala fall, det kan vara skönt att ha lite foundation till hands ibland. Jag vaknade tillxempel upp vardag, innan skolan, och i spegeln möttes jag av ett ansikte som det stod "Jag älskar Misty & Chiefen" i med bläck (Det är alltså mina hästar) så det hade jag skrivit på min hand kvällen innan och sedan sovit med handen i ansiktet antar jag. Sen ville det inte gå bort när jag försökte tvätta av det så då var det ändå skönt att bara kunna sminka över den fina "tatueringen" :p
Annars brukar jag använda mascara och lite foundation på vardagar. När jag är hemma är jag helt naturell, nu tillexempel :P
Beundrar alla som är nöjda med sina ansikten precis som dom är. Jag vill vara nöjd, men ibland går det bara inte :o
♥ Hälsningar Evelina & Finaste kaninerna ♥
~ Blogg: Laoop.tk ♥
~ Hemsida: Laoop.weebly.com ♥
Jag älskar smink, det är en stor hobby jag har! Men vissa dagar skiter jag i att sminka mig och det är inga problem det! :) Har flera kompisar som nästan aldrig sminkar sig, eller bara använder mascara.. Så när du blir äldre kommer folk absolut inte att klaga på att du inte sminkar dig! ;) Folk tittar snarare konstigt på såna med 5cm tjock lager foundation på och så.. haha
Vad skönt att vissa håller med mig.
Jag tänker inte ändra mig bara för att andra tycker det. Medans jag har på mig jeans och nån tshirt så är det viktigt för tjejerna att ha olika kläder varje dag och gå o shoppa minst 5 gånger om månaden..
¨
Och tex 14# jag har absolut INGET emot dem som sminkar sig så du vet :)
#3 Hehe :)
Jag varken gillar håraccesoarer , smink , eller osköna kläder x)
Men hade på mig mascara en gång och de va på ett kalas, det blev kuddkrig och mina ögon var helt svarta .. Sen när man har smink måste man akta sig för at tfå vatten i ansiktet och klia sig osv x)
Jag är 13, snart 14, och sminkar mig så gott som aldrig :) tycker att man är fin både med och utan smink, så för mig spelar de ingen roll vad man väljer. Bara man väljer smink som inte testats på djur.
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡
Men ja, det är ju min åsikt, ni får gärna komma med era :)
Sen avskyr jag perfymer, jag är liksom en sånhär djurnörd med lättamjukisbyxor och klänning som sitte roch spelar på min mobil eller är med djuren .. x)
Sedan så är det matt tjejer i min klass som ens inte har stora bröst som behöver bh,, dem har på sig stora bhar för att visa sig .. uppmärksamhetsbarn. Jag använder äns inte topp men alla får klä sig hur dem vill och det struntar jag i. Önskar bara folk kunde skita i min också
Haha, jag klarar ens inte av att ha lepsyl på mina läppar.. får slicka när dem spricker DD:
#17 Är också djurvän, men jag älskar parfymer….!
#19 Haha x)
Jag vet inte varför jag inte gillar sånt, är bara så..
jag sminkar mig så gott som varje dag (a)
men jag kan tycka att andra är fina utan smink men jag själv tycker jag ser bättre ut i smink, så det är för mig själv jag sminkar mig och inte för någon annans skull! :)
Jag är 14 och sminkar mig inte heller… =)
Jag använder smink men inte så mycket. Blir lite kajal & Mascara, ev ögonskugga. Inte mycket mer.
Tycker det är så ful med alla som har typ hundra lager brunkräm osv
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Såg nyligen på bussen en äldre../över 60 år, med 30 kg brunkräms smink och idominsalva på läpparna och blonderat hår :) Även en del parfym xD
Lite lustig syn ändå
//Joanna
Jag sminkar mig inte till vardgas isf såpass lite så de inte syns, är såpass ung så tycker de är onödigt att gå med smink varge dag i skolan osv sen är jag på mycke skitiga miljöer om man nu ska säga så som stallet tex och att gå och ora sig för att mascaran rinner ner när man kliar sig i ögonen är inte så lockande xd
Innan jag går till skolan brukar jag böja ögonfransarna lite, och ibland ta lite puder, inte för att de typ behövs men tycker om att hålla på med smink borsten i fejset…..den e så skön (a)
När jag ska iväg brukar jag ta lite mascara och eyliner ^^
//Julia
#24 Hade dött hehe :D
#17 Nej, det förstod jag att du inte har något emot folk med smink ;) Men jag tycker det är lite läskigt att tjejer i din ålder beter sig så… Dock började jag med smink när jag var 12 (bara kajal), men när man blir över 20 gäller det sig att sminka sig så naturligt som möjligt :) Folk växer ifrån det där beteendet, don't worry!
(har ej läst alla kommentarer)
Jag sminkar mig, fast inte direkt med foundation (längre) och sånt utan jag sätter på lite kajal och maskara (annars ser jag så trörr ut), annars sminkar jag mig typ inte, bara när jag ska till skolan och ska iväg..
Finns några på vår skola som ej sminkar sig, och jag mobbar inte dom ;)
Det jag vill framföra äratt fast jag sminkar mig, så har andra rätt till ett EGET liv ;)
/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus
Jösse "är man töntig om man inte sminkar sig o är 11 år"
Var är världen på väg??
Var stolt över de tjejen!! Att du orkar så emot grupptrycket bevisar att du är en stark tjej.
Du kan ju säga jag törs vara mig själv behöver inet smink att gömma mig bakom..
Go tjejen.. Ja tycker du e super kol,.
Jag äter inte mina vänner. Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.
just nu fyllar jag endast i ögonbrynen lite och har fondation :)
förut använde jag mascara, ögonskugga, fondation, rouge, eyeliner :/
TS, Glömde tillägga du sär så söt att du inte behöver smink..
Jag äter inte mina vänner. Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.
Jag kan säga att i din ålder sminkade jag mig inte alls och struntade fullkomligt i vad andra tyckte om den saken.
Även nu när jag är vuxen så sminkar jag mig väldigt sällan, det är om jag ska iväg på något särskilt. Annars går jag till vardags helt osminkad.
jag använder alltid smink , varje dag.. det har blivit en vana att alltid ha smink på sej , jag går inte utanför huset utan smink , eheh..
men hemma så kan jag va utan smink , men har helst smink på mej 
jag använder fondation , rouge , ögonbrynspenna (då jag inte har riktiga längre heh..) & sen mascara c:
Jag älskar smink. Tycker det är jätteroligt att exprimentera. Men det betyder inte att jag går sminkad hela tiden.
Hemma skulle jag aldrig komma på tanken att ha smink, samma sak om jag är hos någon kompis eller pojkvännen.
Går jag på stan drar jag väl på lite mascara, kanske lite kajal och någon rolig ögonskugga. Samma sak gäller i skolan.
Så det blir väl runt 1-2 gånger i veckan jag verkligen sminkar mig. Det är på helgerna när jag ska på fest eller ut på krogen eller något sådant. Då leker jag gärna med både läppstift och roliga ögonskuggor, kajal, eyeliner. Lite foundation. Men jag använder så lite att det är skrattretande..
Tycker verkligen inte att du ska börja sminka dig! Alla är jättefina precis som de är. Vill man kan man sminka sig, men då ska det vara för att man tycker det är roligt och gör det för sin egen skull.
Det är jättefint att vara naturlig också!
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
NEJ, du behöver absolut inte sminka dig, att kunna visa sig utan smink utan att skämmas är något alla bör vara stolt över. Jag sminkar mig inte för att dölja mig själv utan för att jag tycker att det är så jäkla roligt.
Men sedan så är man ju inte heller automatiskt fjortis för att man sminkar sig, man behöver inte heller ha en dålig attityd för att man gör det. Som sagt så sminkar jag mig för att jag tycker att det är roligt, att liksom måla sig själv, jag älskar det. Kunna trixa till precis vad som helst!
Sedan så sminkar jag mig också om jag vill ha på mig vissa kläder, för vissa kläder och skor passar inte när man är osminkad och casual.
För övrigt så har jag aldrig trott att folk på allvar frågar "sminkar du dig?" för det syns väl rätt väl om man gör det eller ej… 
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Jag sminkar mig inte heller! Visst kan det vara kul att fixa sig när det e nått spec men jag gillar mig mitt naturliga jag utan smink! :)
Jag sminkar mig oftast. Inte när jag endast är hemma dock, men till skolan och sedan lite mera på fest.
Men det är absolut inget fel att inte sminka sig. Tycker det är helt upp till en själv.
Jag sminkar mig mest för att jag är väldigt ljus. Ljusa ögonbryn samt ljusa ögonfransar. Tycker personligen det är snyggt med lite markerade ögonbryn osv. Sedan tycker jag det är kul med smink.
Minns själv när jag var yngre. Då var man liksom "barnslig" om man inte sminkade sig. Nu när jag är lite äldre bryr sig ingen. Nu ska man ha så naturligt resultat som möjligt! Så stå på dig och vad dig själv :)
Linderholms kaniner
Jag sminkar mig till vardags, inte när jag bara är hemma då men ja. Tycker varken det är töntigt att inte sminka sig och jag tycker inte man ska bli kallad fjortis för att man sminkar sig. Men såklart finns det en gräns även för mig hehe 
//Anna Odenbrand
Sminkar mej varge dag , känner mej naken utan det och kan inte gå ut.
Får ångest och känner mej ful osv. :/
Och jag använder inte lite smink med …
Men tycker inte att det är fel att inte sminka sej!
Det är rätt!
Skulle gärna villja kunna gå ut utan smink.
Men pga mobbningen på min skola (mot mej) så klarar jag inte det.
Det beror också lite på vad man tycker är att sminka säg. Vissa tycker 5 cm foundation,ihopklumpade ögonfransar,målade ögonbryn som ser ut som kritsträck och en stor klump rouge så man ser generad ut.
Ne jag använder "luftig sminkning" skulle aldrig kunna använda foundation,huden känns jätte fet och kladdig. Jag använder bara lite puder,så huden blir jämn och fin. känns knappt som man har smink och syns nästan inte som med foundation. Sen är det roligt att exprmentera med olika ögonskuggor,göra sotningar osv.Det är de jag använder och så målar jag mina ögonbryn lite,har redan svart ögonbryn så gör bara finare form.
//sofie,medarbetare på hermelinkanin.ifokus
#39 Du ska inte göra som mobbarna vill! Du måste försöka stå på dig, även om det är svårt. Och även prata med vuxna så att mobbningen slutar
Usch hemskt att flickor i din ålder TS sminkar sig så mycket. När jag var 11 år var jag ett glatt barn som inte alls tänkte på smink eller överhuvudtaget mitt utseénde.
mvh http://johannafranssonfoto.blogg.se/
Medarbetare på Degus
#41 har redan pratat med alla..
Ingen lyssnar , eller hjälper mej.
Men de hjälper alla andra.
Har vart såhär i ett år , och imorgon ska vi prata med alla typ.
Wio..
Håller med dig #42! När jag var 11 hade inga av mina kompisar eller i min klass smink och nu är jag 16 ! Jag började kanske sminka mig lite för två år sen. Det är fortfarande så att de flesta av mina kompisar går nästan helt utan smink.
Jag använder bara liiite puder ibland för att täcka extrema grejer, mascara och eyeliner/kajal (fattar nte skillnaden xD) på linjen innanför ögonfransarna (bara ögonfransarna under ögat). Det blir inte extremt , och jag tycker att det fortfarande känns naturligt :)
Jag tycker inte att man behöver överdriva, naturligt brukar oftast vara snyggast och även kännas bäst för min del. Men man är olika ;)
Till TS säger jag: Stå på dig!
Jag kan ju också lägga till att bara för att man sminkar sig extremt är man ingen fjortis, det är man när man beteer sig som en! Och såna hatar jag! Det kan jag ärligt säga , och stå för det. Små fula fjortisar som tror att de är nåt, med dålig attityd! ;)
#25 Hahahm aw.. När du var nära på att köpa den där foundashionen (stavning) :)
#39 Mobbarna, fy skäms på idioterna!
Om du inte vill sminka dig och dem tvingar dig, mobbarna alltså så tycker jag du ska prata med dina föräldrar eller kurator eller något! Hatar mobbare, det värsta jag vet. Hur kan man vara så dum i huvudet?
Var tvungen att skriva lite bara..
Fjortisar, bara för att man sminkar sig mycket betyder det inte att man är en fjortis. Fjortisar är för det mesta fula för deras hemska attityd!
#42 Jag kan säga dig att, så mycket som min lillasyster lägger ner sin tid på att ta på sig fina kläder och sitt hår lägger inte alls jag ner så mycket tid på mitt utseende, wallá ni får tycka vad ni vill om mig men jag tänker inte gå runt med någoot extra i mitt ansikte eller för fina kläder. Jag tar på det jag känner för, en onepiece eller något, mer nåt jag är bekväm i! :)
Jag har aldrig sminkat mig, Har lyckats både ta studenten och gifta mig utan smink, så då ska nog resten av livet funka lika bra utan också!
Bäst jag drar mig in i den här konversationen jag med då :)
Älskar också smink och tycker det är roligt att experimentera med ögonskuggor men sminkar mig endast när jag ska på krogen :) Skolan, stan eller jobbet går jag osminkad, speciellt nu på sommaren! Vill ju inte se likblek ut i ansiktet när resten av kroppen är brun :D
varje sekund är en missad chans, varje ögonblick ett tillfälle som fanns
#47. Haha "nu på sommaren"! Jag önskar jag hade din optimism
. Eller bor du utomlands?
#48 Jag skulle vara lycklig om jag bodde utomlands, men nej. Jaja, snart på sommaren då? :) Lite sol är det allt, ibland, och dem säger ju att vår solen är starkast ;)
varje sekund är en missad chans, varje ögonblick ett tillfälle som fanns