Gurka?
Hej, kan man ge sina kaniner gurka? Brukar ni göra det? Och är det isåfall nyttigt? Jag undrar samma sak med vindruvor. Jag har läst någon stans att dom Inte får äta det.
Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.
Vindruvor och gurka går att ge ja.
Gurka inehåller mäst vatten ^^'
Så inget farligt där , vet dock inte om det är bra att ge dom för ofta.
Tack för snabbt svar!
Att tänka på är att vindruvor är vätskedrivande och kanske inte så bra att ge mer än någon enstaka. Gurka innehåller mest vatten, precis som #1 säger. Så ur ren näringssynpunkt finns ingen större mening att ge gurka, utan då finns annat som är bättre. 
Vindruvor innehåller massa socker, ca 15%. Alltså bara som godis nån gång då och då om det ska ges, det är ju inget de skulle få tag i om de levde i naturen. :P
Gurka är nästan bara vatten :)
Gurka ger jag mina en del på sommaren, för att dem ska få i sig bra med vätska. Men har för mig att man inte ska ge för ofta heller, för det kan ge diarré?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#5, har också hört det. Sen ska man jju inte ge förmycket av något alls annat än hö/gräs (<-när kaninen är van).
#6 Nej det ska man ju inte,men har hört att även om man vänjer dem långsamt vid just gurka kan dem få diarré av det ändå.
#7, känner som sagt igen det från nån stans. Vad jag menade var att det är så med många blöta och eller söta frukter och grönsaker, även om man vänjer in det :) Man får helt enkelt vara försiktig, speciellt med sånt som inte är så naturligt för dem. Inte många vilda kaniner får tag i vindruvor och gurka lixom.
#8 Aha du menade så ,)
Nej precis :)
Tack alla