Kanin iFokus

Kanin

Etiketttävlingar-och-lekar
Läst 558 ggr
novaasv
0

Hjälp med klickerträning

Det finns säkert massor av sånna här trådar. Men jag orkar inte kolla igenom alla.

men jag tänkte prova klickerträna kaninerna men jag vet inte riktigt hur man gör. Har ni nå tips?? :)

och vad för klicker är bäst?

KLICKER - röd

/Mvh Nova

Kaninerna och råttorna.

htto://novaasv.blogg.se

http://hoppkanin.blogg.se

Rexkanin.W
0

När du vill träna in att klicker-ljudet är beröm så klickar du och ger beröm, klicka och ge beröm tills kaninen har förstått att klick betyder att den gör rätt. Sen kan du få ninisen att göra de mesta, t.ex. Pussas, sitta osv. När du övar in ett trick ska du klicka på exakt det tillfället kaninen gör rätt, inte lite innan och inte lite efter. Lycka till med klickerträningen!

[LittlePiglet]
1

När jag tränade in att klickern betydde "bra" till min kanin så satt jag med godis och varje gång precis när han tog godisen i munnen så klickade jag. Jag höll på så i typ 4-5 dar och sen om man klicker så tittar han på mig och blir ivrgi för han vill ha godis ;)

Min kanin är så matglad så jag använde faktiskt inte godis utan pellets, det var så han fick sin kvällsmat ;) Nu tränar jag in trix me honom och som belöning får han pellets, funkar bra för mig =)

Lycka till!! =)