Inomhusbur
Jag har blivit kaninlös för första gången på ca 11år, och ska nu köpa en ny liten kanin.
Eftersom ja haft fler än en kanin dom senaste 7åren så har kaninerna bott ute i bod. Men denna gång tror ja bara att de blir EN kanin till familjen och att han då får bo inne. Men då till den stora frågan, va ska man ha för bur?!?
Enkel eller dubbelbur?
Gillar "alla" kaniner dubbelbur? (över o undervåning?)
Han kommer ha en utebur bestående av ett hus och två ramper ner som går ner o två olika utegårdar som sitter ihop. Så att lära sej gå på ramper hoppas ja han löser rätt snart.
Viktigaste är ytan på buren, alltså att den är stor och bra och att dem får komma ut och röra på sig varje dag.
Mina föredrar stor springyta än 2 våningsbur :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Yta är viktigaste om du inte kan ha dom frigående, och undvik köpa dessa plastburar från grossister, bättre bygga eget!
Det blir billigare och du får göra precis hur stort du vill, och bestämma hur det ska se ut. Du kan även bygga till hus, och sätta dit rör så det blir tunnlar. Finns mer möjligheter med att bygga eget :D
Med vänliga hälsningar
Patricia ♥
#2Varför inte platsburar från grossist? Har en gallerbur som är 140x60x50, fungerar utmärkt till en dvärgkanin?
#3 Jag gav min åsikt? skrev inte att hon inte skulle köpa en, utan undvik för dom kostar rätt mycket. Virke till en större bur än dom man kan få hos grossister är mycket billigare och man kan få mer utav det.
Med vänliga hälsningar
Patricia ♥
#4 Du skrev att man ska undvika det, men inte varför. Precis som att det inte skulle vara bra att köpa gallerburar?
#5 Jag skrev varför? "Det blir billigare och du får göra precis hur stort du vill, och bestämma hur det ska se ut. Du kan även bygga till hus, och sätta dit rör så det blir tunnlar. Finns mer möjligheter med att bygga eget"
Sen får TS avgöra om hon köper en gallerbur eller bygger en bur själv?
Jag gav min åsikt, du din - alla tycker olika!
Med vänliga hälsningar
Patricia ♥

Fördelen med att bygga egna burar är ju att man kan "platsbygga dom" men de kommer nog bli gallerbur denna gång känner jag. Har inte ork och kunskap att bygga en egen bur för att ha inomhus. Har en 4fackare i boden, men den tar ja inte in.
Måtten i säg som ja funderar på är dom jättestora "envångings" är dom 140cm?
Eller en tvåvånings 2*120cm.