Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 1316 ggr
iWontBite
0

Släppte ut kaniner

Arrrgh!! När jag kom ut till kaninerna igår runt middagstid så sitter två av mina tre utekaniner utanför burarna som är öppnade! Den tredje buren är stängd men då märker jag ganska snabbt att det är ingen som kommer och hälsar där i, utan den kaninen har också blivit utsläppt men förmodligen bortjagad från "kaningården" utav den andre hanen!

Nu har jag ju ganska tama kaniner och inga rovdjur runt här så det var inga problem att få in dom/hitta den sista kaninen, men vad sur jag blir! Skrikandes Vem går in på någons tomt och släpper ut deras kaniner??? Jag kan säga att hela våran tomt är det plank runtom och det är inte så att man ens ser att kaninerna finns där!

Tidigare har grannbarnen gått och gjort samma sak vilket har resulterat i två oönskade kullar (dom klättrar över planket från sin tomt) men dom var inte här igår/förrgår.

Precis nu när jag tänkt kastrera mina hanar till veckan också, timing! Skulle det vara så att det skulle bli ungar så får jag ta bort dom i vilket fall då den ena hanen har bettfel i släkten.
JÄTTEKUL.

//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner
Registrerad i SKHRF sedan 2015

bambiiii
0

usch så tråligt

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

AkaiTsuki
7

Tycker du ska sätta på sånna små lås på burarna/gården om det går :o 
Bettfel är ju inget bra :(

//Joanna

Alone
0

så himla trist när sånt händer! att folk inte kan sköta sitt och skita i andras, blir så förbannad! Skrikandes

Mvh Järnskogens kaniner

Efter Regn Kommer Solsken

[Guldvingens]
0

Du är inte den enda! När jag bodde hos mina föräldrar hittade jag ofta burarna öppna, och ibland även lilla grå utsläppt (den enda som vem som helst kunde plocka upp). Hittade även fågel/hamsterfoder i matskålarna. Suck -.-

Tur att hanen bara blev ivägjagad, kunde ju blivit slagsmål där :(

CorneliaAndersson
0

Usch!Skrikandes

Har inte hänt något sådant med kaninerna, men vid fleera tillfällenhar någon gått och öppnat grindarna på vår tomt så hunden har rymt ;( En gån när jag satt utte så stack det in en runt hörnet och var påväg att låsa upp ena grinden och jag bara ''Hörredu!!'' Då sprang den iväg å innan jag hunnit fram för att kolla vem det var så var den borta!! ''Suck'' så sjuka folk kan vara.. Nu har min hund alltid klarat sig från att vara skadad när hon rymt, men hon är gammal å halvt senil så hon hittar inte vägen tillbaka, tänk om hon hade blivit påkörd eller nåt.. ;(

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

Pelzi
0

Huja vad hemskt! tur att jag har lås på ina kaninburar :)

http://emmaskaninselar.blogg.se/

iWontBite
0

#2 #6 Jag skulle också gjort det om det gick, men jag har andra lås på :/ Plus att hänglås som jag använt har förut har rostat och fryst fast och det var inte heller ett roligt tillfälle när man inte fick ut kaninen/in mat och vatten! Tungan ute (Det blev att klippa loss)

4# Det är värdelöst! Jag bor inte direkt så att folk kan gå igenom min trädgård så jag trodde inte det skulle hända något, men man är visst aldrig helt säker..
Och ja, men det är mycket möjligt att dom redan kan ha bråkat. (fanns inga tecken på det dock) Han som blivit ivägjagad är då den som skulle kunna ge sig på den andre, som annars är helt lugn med andra kaniner (även hanar) men den andre är större och skulle nog kunna ge honom en omgång.

#5 Det är ju bara helt onödigt ju! Att folk inte kan ha vettet att förstå att man inte kan släppa ut djur hur som helst, dom kan bli skadade!

//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner
Registrerad i SKHRF sedan 2015

AkaiTsuki
4

#7 Om det fryst är det bara ta en tändare och värma det :) och man kan ta ett marine vilket är till tex båtar och det rostar inte

//Joanna

NaDa...
6

Stackars människor som inte har någon fritid och måste jäklas med andra…

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

Stiinisen
1

Samma sak har hänt här , grann barnet öppnade till min kanin. ( hon var lite agressiv mot okända mäniskor , och ver väldigt speciell )
Jag var inte hemma.
Sen sprang hon iväg.
Och jag har aldrig sett henne sen dess. Gråter

Dumma barn som inte vet att man öppnar inte folks burar osv , bara föratt klappa kaninerna…

// Stina och Kaninerna

Min blogg ; http://zetterberg.webblogg.se/

Rexkanin.W
0

Har hänt mig en gång, tur att jag har så hemkära kaniner som inte vågar hoppa utanför tomten. Blev väldigt orolig den gången (grannens kanin blev uppäten av en räv) och letade i flera timmar efter dem. De låg och tryckte under verandan. De barnen vågar inte komma tilbaka längre då de fick känna på en dräktig rexhonas vrede(tihi) #10 Hoppas hon kommer hem!

thildatessie
0

Gud vad onödiga människor det finns!!

Fridaaaa
2

Såna människor som gör sånt är inte riktigt friska eller ouppfostrade barn

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

alicekanin
0

Alla här som det hänt för tycker jag ska försöka att lista ut vem det är och ge han/hon en regäl utskällning! Folk som gör sånt är ju helt dumma i huvet!

Mvh Alice Ville Tingeling & Smulan=)

http://lovasenshoppkaniner.weebly.com

saga97
0

när jag var 7 år var det nån som gick och tog våran kanin och släppte lös den i en backe 100 m bort och flydde på en cyckel en granne såg detta är det för att dem tror att djuren får de bättre i de vilda ?

alla djur är lika värda .. SÄG NEJ TILL ÄKTA PÄLS !!! / sagis 13 år

Lina R
0

Hade lås på burarna innan jag flyttade ut på landet.

/Lina R

Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se

annalinderholm
0

fy vad elaka människor det finns. Så himla onödigt!

Är glad för att jag bor i en liten by där man får ha allt i fred. Vi låser t.om aldrig bilen och låter oftast nycklarna sitta kvar i. Är ingen som rör något.

Hoppas det löser sig och att det inte blir några ungar!

AkaiTsuki
0

#17 Åh va gott att bo på sådant tryggt ställe! :D

//Joanna

alicekanin
0

Bor i en liten by på typ 600 pers och här händer det tyvär saker också. Det fanns en bobbare på skolan som någon hade sätt för några år sedan DRÄNKA en kanin. Fy asså. Det har åktrunt en man som försökt fått med sig barn i bilen. Det har varit en bil tjuv. Och jag tror att det sprang runt en tjuv i hela by. I våran grannes trädgård. Och sen hoss min farsars "garage" där han har sina trktorer har det varit 5 inbrott sen i julas! De är helt sjukt vad folk bara kan har dom inget eget liv?!?!

Mvh Alice Ville Tingeling & Smulan=)

http://lovasenshoppkaniner.weebly.com

annalinderholm
0

#19 Fyfan säger jag bara! Jag fattar inte vad det är för fel på vissa folk. Hur svårt kan det vara att låta andras saker vara..

Tyvärr är ju dagens samhälle väldigt osäkert.

smillasol
0

Gud vad tragiskt!! Hur tänker dom?! Jo juste dom tänker ju inte alls :/ Jag bor oxå i en by där man inte behöver låsa bilarna :) så ska det va överallt igentligen! Vad är problemet vill man klappa kaninerna så ber man ju om lov! Jag skulle med glädje visa en granne mina djur och låta dom hjälpa till och klappa å så OM dom frågade! Fy!! X(