Kompostagaller?
Hej!
Jag har en kanin han är en okastrerad dvärgvädur som bor i ett stall i en box på vintern och på sommaren i en utebur. Jga ska köpa en kanin-hona som ska få vara i samma box på vintern och då tänkte jag på om jag delade av buren på mitten med kompostghaller trår ni att det går?
Ps:kaninen ska få bo i en lekstuga på sommaren och där ska vi göra en utehage utanför lekstugan! :)
Snälla, skriv inte med tjock test, blir jobbigare att läsa :/ (ialla fall tycker jag det).
Tror inte jag blir bra. Kaninerna kan lätt hoppa över det plus flytta det ganska lätt. Hade inte haft det mellan en okastrerad hane och en hona.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Kan kanin honan som en häst komma i brunst för hon får breve en hane? Tänkte om honan kanske blir brunstig för hanen går på andra sidan kompostgallret?
http://liveforthemoment-jasmina.blogspot.com/
Bloggen om kaninerna, hunden och hästarna även allt omkring!
#2: En hona brukar brunsta även om ingen hane är i närheten.
Däremot skulle jag inte rekommendera att ha kompostgaller emellan, eftersom det ger utrymme för tjuvnyp odyl om de inte kommer överens.
Har hört om kaniner som parats genom kompostgaller på något konstigt vänster men den honan blev dräktig :/
//Joanna
När vi hadde kompostgaller mellan en hona en hane ledde det till att hannen hoppade över till honan och det blev tjuvparning :l
Vilken lyx med en hel lekstuga och Hage på sommaren!! Rena kaninparadiset! 
ok tack men jag ska ha två rader med kompost galler med typ en halv meters avstånd
#7 Tror ändå inte det är lämpligt med kompostgaller.
Bättre att kastrera han och ev ha dem tillsammans tycker jag :)
ok men jag tänker inte kastrera honom kostar bara en massa onödiga pengar! och jag ska ändå ha den andra i en egen box på vintern…
Köp en träskiva, tex plywood, dom är billiga :)
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
nej då ser dom inte varann.
Bara ¨så ni vet jag tänker aldrig kastrera honom
Om du inte vill kastrera och heller inte riskera en "tjuvparningskull" så har du tyvärr bara ett alternativ. Bygg en hög ram (1,5 m) och klä den med fyrkantsnät. Då ser de varandra men kan inte komma åt varandra :) Och sätt inget som de kan hoppa upp på nära gallret såklart.
Kompostgaller är inte alls speciellt säkert, det är rätt så lätt att hoppa över även för små kaniner.
Ljustadalens kaningård
#12 Onödiga pengar? Är det ju inte om han tar sig in till honan och tjuvparar kan jag ju säga.
Men kompostnät kan du inte ha. Och vill du att dem ska kunna se varandra, så gör en stor träram och sätt dubbla svetsat nät där och minst 1,5-2 meter högt.
Jag ska inte ha dom tillsammans längre har jag ju sagt för nu finns det en box ledig!
#15 På vintern ja , men resten av året?
Den nya kaninen ska på i lekstugan med en Hage utan för som är 4m åt varje håll och det är en fyrkant hagen allså
förstår ni nu ?