Visst är hon dräktig...
Mimmi måste vara dräktig… Hon har gjort ett bo i sin bur för några dagar sedan. Hennes tuttar är jätte stora och jag får inte lyfta henne. Inte ens känna på hennes mage…
Hon kanske är skendräktig?? Men det finns ju inget annat sätt att få veta det förrän det kommer ungar.. ^^ Vet du när hon eventuellt kan ha blivit parad då?
Jag upptäckte att han kom åt henne genom nätet den 28 april, så det borde i sådana fall bli när som…
Håller tummarna för att hon inte blev parad då.. Lycka till om det blir ungar!
Hur stora maskor var det på nätet de "parade" sig igenom?
Vanligt kaninnät

skendräktig?? Vad betyder det? *Trög*
#5: Kaniner kan inte para sig igenom det. Isf har nog någon låtit kaninerna vara tillsammans en stund..
#6: Det betyder att kaninhonan tror att hon är dräktig och bygger bo och allting för att hon tror det ska komma ungar, men det gör det inte. Nästan alla djur kan bli skendräktiga.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Suck, undra om det är en tjuvparning eller inte ..
Om hon bygger så här sent så skulle jag gissa på att hon är dräktig. Är en hona skendräktig? efter PARNING visas det mkt tidigare. Då börjar hon bygga bo å liknande bara någon vecka efter parningen.
//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus
Japp, som #10.
kaniner kan INTE para sig genom nätet eftersom hanen måste upp på honans rygg först.
troligen någon som släppt ihop kaninerna.
#12 - Kaniner kan, du ska bara veta vad dom kan xD Ett par bekanta till mig hade två rasthagar brevid varandra med galvat nät, fyrkantigt, kanske 1,5/2cm maskor och honan gjorde sig beredd brevid nätet och hanen parade sig med henne :P En månad där efter kom en kull med kaninungar ^^
#13: Någon hade nog haft kaninerna tillsammans ett tag då. De kan inte para sig igenom galler med så små maskor.
#13: hur kom hanen åt? han mäste upp på ryggen och jucka sig fram till slidan…. han kan inte bara ställa sig rakt upp och sticka "den" genom gallret.

Eftersom den här tråden inte handlar om hur honan blev dräktig tycker jag ni ska ta diskussionen om kaniner kan para sig genom galler eller inte någon annanstans.
Mvh Matilda, Medarbetare.

Jag hoppas, för honans bästa, att hon inte är dräktig då hon bara är några månader?
Om hon är det får vi hoppas att det går bra iaf.. för det är inte bra för en så ung hona att föda och ta hand om ungar…
Bra initiativ av Matilda tycker jag!
Läs tecken på dräktighet Bobby!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]