Ritning på kaninstall
Har suttit och ritat lite, och det är så här jag vill ha det om vi ska bygga ett kaninstall. Vet att det inte kommer bli billigt och kommer ta mycket plats, men vi har plats så det räcker. Så, vad tycker ni?
Ville bara visa upp ritningen lite.
Jättefint med stora, jätterymliga burar :D
#1 Ja, det kan ju vara bra. Jag vill ju ha uppfödning, så blir det 10 ungar i en kull är det ju bra med stora burar. Och så är rasthagarna på utsidan, glömde nämna det och det går små luckor ut från boxarna till hagarna.
då blir det glada kaniner i din uppfödning med så stora burar :D
#3 Jadå, gäller bara att få mamma att gå med på att låta mig ha uppfödning, och att få med pappa och börja bygga sen också… Men min mosters pojkvän är en riktig byggare, han vill säkert hjälpa till också. Och mamma verkar sugen på att para Flash, så om den kelkullen går bra så kanske jag får börja föda upp utställningskaniner.
Skulle säkert bli jätte bra =)
Har ni en ladugård som ni tänkt bygga i?
För att bygga ett helt nytt stall skulle säkert kosta 100.000 i den där storleken med material för burar osv
Http://Angies-Kaniner,se
Lejonhuvad Kanin i Zobel Blå, Zobel Blå Manteltecknad och Madagaskar.
Dvärgvädur i Viltgrå
jag tycker att du kan bygga större hagar och mindre burar för då kan dom verkligen springa av sig i hagen.
http://emmaskaninselar.blogg.se/
#5 Vi har ingen ladugård…
#6 Men nu kan dem springa av sig även när dem inte är i hagen.
#7 Då kommer det bli jätte dyrt, speciellt om du ska ha isolerat kaninstall oxå.
Http://Angies-Kaniner,se
Lejonhuvad Kanin i Zobel Blå, Zobel Blå Manteltecknad och Madagaskar.
Dvärgvädur i Viltgrå
#7 Håller med! Bättre med stora burar (där de tillbringar sin mesta tid) än stora rasthagar :)
Ljustadalens kaningård
#8 Jag hade inte tänkt ha det isolerat.
#9 Fast det kommer vara luckor mot hagarna som kommer stå öppna mesta delen av dagarna.
Kom ihåg att inte bygga utan att fråga om bygglov först bara, och ska du bygga så stort och för så mycket pengar kommer du ånga dig att du inte isolerade och drog el/vatten mm om du inte ska göra det. 
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
#10 Hur löser du att de kan gå in i rasthagarna direkt från burarna? Ser inte det på ritningen. Men har du möjlighet att göra så så är det jättebra! Man ska alltid tänka på att göra det så bekvämt som möjligt när man bygger, ex lättstädat, lätt att rasta osv, allt blir så mycket lättare då :)
Ljustadalens kaningård
#11 Varför skulle jag ångra det? El ska vi behöva där, behövs ju lampor, vatten behöver jag ju bara gå in för att hämta.
#12 Små luckor som går att öppna och stänga in till boxarna hade jag tänkt.