stor för två?
är den här buren tillräckligt stor för 2 lejonhuvade? hane och hona…
ser ingen :) ?
Beror på måtten. Lagen säger att man får ha 2 kaniner på en yta som är laglig för en kanin men det hade jag aldrig haft, på tok för litet. Och ytan räknas ju per våning, inte sammanlagt.
Vad är måtten på din bur per våning? Jag personligen hade nog inte haft 2 kaniner i den. Om inte hagen är öppen dygnet runt vilket ju inte är lämpligt eftersom det ej är tak på hagen ;)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#5 tja, du ser ju min kanin på undervåningen. nej tyvärr har j a g inte måtten. men jag kan mäta senare
den har ju en ganska stor Hage också, som du kan se på den andra bilden. dom kommer att få vara där minst en timme om dagen. men burluckan är öppen så att dom kan hoppa in om det blir för kallt eller för tråkigt.
(jag har inte köpt den andra än)
Jag har tre kaniner i en tvåvåningsbur (som din) med måtten 150*70*60 (L*B*H) Men då är det bodel och sithylla på båda våningarna och kaninerna får vara ute inst 2 timmar varje dag :) Det funkar bra och kaninerna trivs!
♥ Hälsningar Evelina & Finaste kaninerna ♥
~ Blogg: Laoop.tk ♥
~ Hemsida: Laoop.weebly.com ♥
om jag tar in dom och kelar m.m. ofta tror jag att dom ska må bra. ;)
#9 Ja mår bra gör dem säkert. Men jag är sån: Ju större dessto bättre. Även om det är lagliga mått, är ju större bättre. Större chans att det inte blir bråk osv också. Handlar inte om kel och uppmärksamhet utan yta att röra sig på :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
vi får se hur dom trivs med varann och kanske köper jag en större ;) men det är fortf inte säkert att jag skaffar en till med förmodligen blir det så :)
Om dom kan vara i hagen hela tiden tycker jag det verkar bra men skulle personligen inte ha två kaniner i bara vinterdelen. När jag har kaniner tillsammans brukar dom ha ca 3 kvm/kanin + flera bolådor. Har även haft två systrar på 2,5 kvm. Att ha två kaniner på 1 kvm brukar bli bråk vid brunst och sånt, men går med vissa kaniner.
Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.
Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.
För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com