Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 990 ggr
Tingeling
0

Första?

Vilket var ditt första djur?

Och i vilken ålder fick du den/dom?

Stj3rnfallet
0

Mitt allra första djur var faktiskt en råtta =) Som jag döpte till Chio. Då var jag 10 år och sedan fick jag ha henne i 3 års tid innan jag var tvungen att ta bort henne p.g.a att hon blev förlamad i bakre delen av kroppen.. Tror att hon blev över 3 år, då hon var rätt stor när jag köpte henne (Chio köptes i djuraffär).

Tingeling
0

Åå, vad kul jag har funderat på att köpa en råtta men just nu har jag inte tid. Skrattande

KvirrZ
0

Mitt första djur var en blå hermelin kille som hette Nicke. Han var från uppfödare :) Kommer inte riktigt ihåg hur gammal jag var, fast mitt första Egna djur var en guldhamster kille som hette Pysen :)

- Mvh Emma

Taci
0

#2, måste bara fälla in att du Minst ska skaffa 2 råttor om du bestämmer dig för det nångång :)

Hmm, mitt första djur.. vi hade katter när jag va riktigt liten, men det var ju inte mina egna :P Mina första riktiga egna djur var nog dvärghamstrar. Bra minne man har ^^ Eller jo, det var det, Musse och Mimmi :)

Tingeling
0

#4 jo jag vet det, men det kommer ta ett tag innan det blir något mer djur. Hehe

Keligast
0

mitt första husdjur var en guldhamster vid namn klas klättermus :P fick han när jag var 5-6år tror jag /=

Tina-A
0

Mitt första husdjur var en del katter som redan bodde hos mig när jag föddes ^^ Men sen blev jag allergisk och vi var tvugna att sälja dom.

När jag var typ 10 fick jag ett eget djur. En hamster som hette…. Plutten? Tror jag

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Frida-L
0

Det var min katt Selma, hon fanns när jag föddes ;)

Jojsan
0

mitt första egna djur var (förutom fiskarna ;P) en svart dvärgvädurs kanin som hette Sunset… Jag tror att jag var typ 10 då…? eller kanske 11…. hmm…

Zvintos
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mitt allra första djur var en viltgrå hermelinhane.
Fick honom när jag var 11 år (han var då 3 år) och hade honom tills jag var 17 år. Sen somnade han in av ålder. =(

Stj3rnfallet
0

Före råttan skaffade vi ju hund (när jag var 9), men hunden var ju inte min egen ;) Därför skrev jag bara om Chio. Kom på det nu iofs :P

#2 Ja, råttor rä mysiga djur =) Älskar dumboråttor!:D Men allra mest tycker jag om Gp råttor ;)

Frida-L
0

Ojojoj Ninni, hela 17 år, det måste vara Sveriges äldsta kanin!

Tina-A
0

#12: Det var NinniH som var 17 år :) Kaninen blev, om jag räknat rätt (6+3) 9 år gammal.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Frida-L
0

Jaha, tänkte väl :P

Zvintos
0

#13: Yes, han blev 9 år gammal.

Prizma_o_Kristall
0

När jag föddes fanns hade vi en hund och några undulater. De första djuren som skaffades efter att jag fötts var 2 franska vädurskaniner.

SagaoAlfred
0

Vi skaffade en hund när jag var två år tror jag, och hon levde tills jag var typ femton.. fast det var iofs inte min egna..

eftersom vi alltid haft hund och katt, så ville inte mamma å pappa att jag skulle ha kanin/hamster å sånt så mina första djur var salamandlar.. har haft fem, sex st sammanlagt! :P

myriis
0

Mitt första djur var två hundar, som redan fanns när jag föddes :P

Jojsan
0

#17 varför vill de inte att du skulle ha kanin/hamster..?

SagaoAlfred
0

#19 för att vi har sen jag var nyfödd varit borta med husvagnen heela sommaren, och mamma å pappa hade nog svårt att hitta folk som kunde ta hand om hunden å då vi hade katter osv. så dom ville inte att jag skulle ha något djur så att vi måste hitta någon som kunde ta hand om det hela sommaren..
men det gjorde inte mig så jättemkt, har alltid haft vänner som har haft kaniner å sånt, och så trivdes jag så bra med min hund :)

Jojsan
0

#20 hehe ok :)

Fiona
0

shetlandsponny; Viola fick jag när jag var tre.Vi hade andra djurföre emn hon var min D)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Horsepower
0

Mina första djur var fiskar,men de kan man inte krama och leka med…eller en av mina gurami simmade fram till ytan för att bli klappad,man kunde klappa honom jättelänge utan att han simmade iväg men men…mina första djur var 2 undulater julia och romeo och jag var typ 7 ,8 elr 9?

ciss
0

När jag var 6-7 år fick jag en kritvit undulat som jag döpte till Pepsi. :)

Hon var lite elak och otam men henne älskade jag i något år och hon var min ögonsten, tills jag fick en katt som jag har kvar än - Kattja. Min bästa vän och min livsglöd, glädje och mitt hopp! Min stora kärlek. Och då fick Pepsi åka till farmor och där trivdes hon så mycket att hon började lägga små söta ägg! Det blev inga bebbar, så vi skaffade en hane. En blå liten kille som hette Cola. Han var otroligt elak mot henne och BET ut hennes öga (!!) så hon blev halvblind. Hon blev ca 5  år och dog sedan. </3

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

tillan_93
0

mina första djur var två guldfiskar en gul o en guldig som hette blunder o Ariel (fantasi,,) 
men mitt första djur som man kunde kela med o så var en dvärghamster som hette Putte, men han fick en cancer knuta och dog </3

[Niike]
0

Hmm, det här var svårt..! Har haft djur hela livet, från när jag föddes och framåt…Så det första vet jag inte…men mitt första djur som var mitt, som jag hade hela ansvaret för, nästan iafl, var en hamster som hette Pepsi. Hon var såå fin; brun/vit långhårig, jättego o snäll^^ Kommer inte ihåg hur gammal hon blev, kanske 3-4 år tror jag. Familjen hade två katter också, en var min och en min systers. Eller, de var ju egentligen inte helt våra egna, men nästan. Min hette Laban och fick somna in förra sommaren på en ålder av 16 år.(RIP) Den andra katten somnade in två år tidigare… 

Bild: Såhär busig var Laban när han var 16, thihi:D

[fannyputte]
0

mitt första djur var en guldfisk som fick heta labolina, som jag fick när jag fyllde fem år

Mysterious
0

Mitt första husdjur var en svart katt,jag var 6 elr 7 år då.Men sedan blev han påkörd av en bil och mammasa att han rymde för hon ville inte göra mej ledsen…och jag fick reda på att han blev påkörd och inte rymde förra året…

Mysofi
0

Mitt första djur var min kanin Sofi (Hon lever fortfarande) som jag fick när jag var sex år.

Nathalieee
0

en katt douglas  :)

Men nu har jag betydligt fler :)

amand
0

Mitt första egna djur var kaninen Pricken, dvv. Fick honom när jag var 7 år.

Proanders
0

Mina första djur var 5st Skånegäss. Var med i 4H då, var som typ scouterna fast med djur.

Sådana här..

http://www.mittsverige.com/Fotogallery/Skånegås-04.jpg

KajsaM
0

Mitt egna första djur var fiskar. Då jag kanske var 3-4 år. Sedan blev jag allergisk och fiskarna dog, och först sommaren 06 kom min första kanin Hampus och i julas Viggo :)

Matilda_91
0

Men kajsa! :P Inte kan man väl bli allergisk mot fiskar? ;D

KajsaM
0

Haha ;D Nej, men då tog i test och då var jag allergisk ;) haha ;D