Råd + belgisk jätte.
Jag är jätte sugen på att skaffa en belgisk jätte… Och jag har fått fram ett ja av mamma nu.. men fortfarande ett nej.. haha. Saken är den att jag har en kanin och två marsvin redan, och när man städar så blir det ju mycket spån/ hö / halm och jag lägger det i svarta sopsäckar.. och det blir ganska många sådana på ett litet tag.. och mamma tycker att det blir för mycket och att vi inte har rum med det. Just nu i sommar ska vi bygga nytt garage och kan då inte ha det där. Nån som har en bra lösning på hur man ska göra med allt som blir när man städar?
Jag undrar även hur dom är.. alltså, ni som har egna jättar, jag vill höra era tankar om dom. :)

Varför kan du inte slänga säckarna på en container typ? :)
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

På sommaren så bodde Hampus ibland i inneburen och då tömde jag buren (spån + hö) i en kompost hög :)
Jo men alltså det blir ju mycket säckar och ganska fullt i garaget och mamma tycker inte att det är det roligaste som finns att åka och lämna dom hela tiden xD

Bor ni hus eller lägenhet?

Jag slänger ut allt i vår kompost på tomten då mina föräldrar inte var ju glada i att soptunnan blev full flera dagar innan sophämtningen!
#4: Jag bor i ett hus..
#5: Jag har gett förslag på det men saken är den att halmen och hö´t blir inte jord.. så det kan man inte häva i.. annars hade det nog funkat
Jag har en nyköpt jätte som jag haft i en vecka nu :) han är helt underbar, blir 10 veckor nu på lördag ;D Vad jag har hört så är dom väldigt egensinniga, uppfödaren beskrev dom som att dom liknar katter mer än gnagare i sättet :) Det ska bli roligt och se hur min Mozart utvecklas och se hans personlighet osv.
Nu till råd om skräpet.. Jaa du kanske kan bygga en kompostbehållare till spånet/höet osv..? Om ni har egen gård vill säga ^^
/Photoniq - www.alexandra.foo.se
#6 - Det är väl klart att halm och hö blir till jord så småningom, eller? :O Men det tar kanske ganska så lång tid för det :P
#8: Jo någon gång blir det nog jord men det går inte lika lätt tror jag och det får ligga ett bra tag då.. Jodå.. egen trädgård har vi allt ^^
Ja, det måste det ju :P
Jag har alltid lagt på komposten. Visst, det finns fortfarande en del kvar, men det är ju inte så hela tomten har svämmat över av spån :P
- Mvh Emma
Jag kan säga att spån tar bra med tid innan det blir till jord. Har spån som legat en hel sommar innan det minskat alls på vår kompost. =/ Halm och hö går mkt snabbare.

Bor i lägenhet och slänger i soprummet ^^

Min syrra Photoniq Har en belgisk jätte och den e jättefin :)
#13: Haha, är inte Gizmo på fel sida? :P
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

men du kan ju köpa ett kompostgaller och ha en kompost för allt som du städat bor… hade det förut när jag även hade marsvin, fast nu blir de inte så mkt eftersom jag bara har en kanain…

blir det inte lite äckligt efter ett tag med alla flugor som lägger ägg?
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus