Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 996 ggr
Matilda_91
0

Byta namn?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hm, kan man döpa om sin kanin efter ett halvår?

Jag börjar få svårare och svårare för namnet Gizmo. Folk tror att hon är en han hela tiden. Till och med min familj kallar henne för honom hela tiden trots att de vet att hon är en hona.

Uppfödaren trodde ju först att både Gizmo och hennes syster var hanar och därav namnet Gizmo. Systern bor kvar hos uppfödaren men heter nu Ella.

Vad tycker ni? Ska jag kalla henne för något annat (hon kommer ju alltid heta Gizmo i stamtavlan) eller är hon en liten Gizmo?

amand
0

Jag tycker att hon är en liten Gizmo! <3 :D

[Quellii]
0

Kanske du kan kalla henne för Izan eller nått? ^^ :)

amand
0

Du kan ju kalla henne Gizman! (Det gör du ju redan men ändå)

KvirrZ
0

Gör som du känner, det är du som måste vara nöjd med namnet :)

- Mvh Emma

mackeNR1
0

Kalla henne va du vill, ja vet inte xD

myriis
0

Jag har svårt för att döpa om kaniner, tycker inte det funkar :P Du kan ju somsagt kalla henne Gimzan eller då? :)
Och det blir ju jobbigt om hon lyssnar till Gizmo, då måste hon lära sig lyssna till ett nytt namn.
Men självklart kan du döpa om henne om du vill ..=)

Matilda_91
0

Haha det är just det, det kommer bli jättesvårt att kalla henne något annat. Men samtidigt tycker jag att Gizmo inte är det finaste namnet + att det är jobbigt när alla tror att hon är en han.

ciss
0

Lyssnar hon på namnet?

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Horsepower
0

tycker hon är en liten Gizmo

Matilda_91
0

Nja.. lyssnar och lyssnar, Ropar jag Gizmo tittar hon upp på mig. Men jag skulle nog lika gärna kunna ropa något annat.

KvirrZ
0

#10 kanske bara är din röst hon känner igen :)

- Mvh Emma

KajsaM
0

Jag tycker hon är världens sötaste Gizmo!

Jag vet hur det känns, då jag var ny här och fick höra ditt namn Albin så vart jag förtrollad, jag älskade det. Men liksom så var ju Hampus hampus och inte Albin + att jag inte ville härma någon. Där ett tag så hatade jag Hampus (namnet) men nu är det helt ok. För min lilla Hampus är min lilla Hampus <3

twinnie
0

Jag tycker du kan fortsätta säga "Gimzan". Det låter söött :)

Har lite samma problem typ ;P Gillar inte namnet Moses alls xD

KajsaM
0

#13 Och jag älskar Moses elller kanske kaninen som är såååå söt <3 ;)

Tina-A
0

Tror inte Gizmo skulle tycka det var konstigt och det är klart man kan byta namn, men det svåra blir ju att själv använda det namnet istället :P Jag vet ju själv när jag försökt döpa om djur, det är inte det lättaste att kalla dom för något annat.

Men det är klart du ska vara nöjd med namnet! Så om du vill byta tycker jag absolut du ska göra det!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Nicolina
0

Min första dvärghamster som jag köpte i djuraffär trodde de då var en hane (de var osäkra) men den lilla fick iaf heta Ludde! Så småningom visade sig lilla Ludde vara en liten Luddelina! Eller ja… alla andra kallde henne för Luddelina utom jag för att för mig var hon Ludde och inget annat!

Jag har svårt att döpa om, men Gizmo är ju ett jättefint namn! Men ett flickigare smeknamn som går ihop men Gizmo kan du ju döpa om henne till om du känner att det känns bra! Typ Gimzan som några har föreslagit är ju jättesött!

Matilda_91
0

Det namnet jag funderar på är Minou, det tycker jag är så fint :)

KajsaM
0

#17 Hur uttalar man det? :)

Matilda_91
0

Minoo. Typ :D Som Tintins hund

ciss
0

Minou och Gizmo är ganska lika namn tycker jag? Jag tycker att du kan byta, om hon inte lyssnar på det så gör det ju ingenting. :)

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

KajsaM
0

#19 Minoo var ju fint, men tintins hund heter väl Miloo elr Milo?

Matilda_91
0

hahaha ja det gör han kanske, ooups :D

KajsaM
0

Hehe ;O)

Tina-A
0

Ja, tintins hund heter faktiskt milo :P

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]