Engla bits!
Jag tror att Engla har kommit i tonåren. Hon är ungefär 10 veckor nu, kanske lite mer. Tänkte bara igenom i huvudet, får kolla nogrannare senare.
Hon har bitit mig rejält två gånger nu, i vardera lår. Vettefan hur hon har fått till det på ena låret? Det är ett ca 6 centimeter långt blåmärke med små bitmärken i vardera ända.
Vi satt på en äng tillsammans med några kompisar och deras kaniner och jag skulle sätta på henne sele, och då högg hon mig i benet. Hon var förmodligen sur för att de andra kaninerna fick springa och inte hon?
Den andra gången var när jag borstade hennes päls. Vi satt i stallet på en höbal och jag småpratade med Fanny och samtidigt borstade jag Engla. Engla ville hoppa iväg för hon hade inte fått komma ut på morgonen och var ganska sprallig. Så, då högg hon tag i mina byxor och bet. Det blev till och med hål i byxorna!
Hur som helst, tror ni att det bara är tonåren eller? Hon blir jättetjurig om hon inte får som hon vill och då bits hon. Har försökte bita mig ett par gånger, men bara fått till det ordentligt dessa två gånger.
Vad ska jag göra när hon bits? Jag har sagt NEJ, men bestämd röst och blåst på henne lite lätt i pannan och satt ned henne i buren om vi är hemma, annars har jag satt ned henne i transportburen.
Blev lite långt men jag orkar inte med att hon ska börja bitas. Saknar min lilla gosetjej!
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

10 vecker? Jag tycker det låter lite ungt för tonåren redan.. Om det du är tonåren så är det bara så ut och om det inte är det så jobba med henne och med er :)

Albin var en riktig lite djävul när han var runt 15 veckor. Men jag satte aldrig ner honom i buren när han bet eller rev mig! Eftersom det var det han ville lät jag honom förstå att det inte funkade att bitas om man ville något. Jag fortsatte hålla i honom, och när han lugnat ner sig släppte jag ner honom i buren :)

Engla vill inte vara i buren hon heller utan vill verkligen vara ute, så därför har jag satt ned henne i buren.
www.frihetenskaniner.se

Alla kaninungar smakar på allt ;P Moses bet på allt när han var i den åldern :)

Okej. Hon smakar inte direkt, i så fall är hon väldigt hårdhänt. XD
www.frihetenskaniner.se

Haha, hon vill väl bli en tuffing ;)

Moses körde lite "slapp" stil. Typ vågar-man-smaka-på-det-här-fingret? Eller kan-kaniner-också-bita-på-naglar? :)
Lite försiktig, är han, min lille grabb. Han bet mig idag faktist, nör jag skulle hämta in honom från hagen. Ganska hårt ;P

Hampus körde med ta-inte-i-mig metoden ;) Jag var lite feg då Hampus var min första nin såkunnde inte jag lyfta han fören han flyttade in åde..

Hon tror att hon är störst av alla kaninerna i Klutmark och mopsar sig mot typ Ellen & Kajsas stora korsningstjejer. Hela hon är lika stor som huvudet på deras kaniner. XD
www.frihetenskaniner.se

;)

Ser skitskoj ut! Hur mycket väger Moses? Han är ganska liten va?
www.frihetenskaniner.se
min kanin e 12 veckor,när kommer han i tonåren??^^
Kanske redan nu,han bits(inte hårt)och det går inte få tag på honom när han e ute och springer,och han smakar på alla mattor och kläder X'D