Historian om Alexi
En morgon gick jag ut till kaninerna och såg en död kaninunge i en av väggburarna, där Bella bodde. Efter en stund hittade jaag en till död. Jag tänkte ''jag har ju inte parat några kaniner..??''. Jag gick in och berättade för mina föräldrar som sa att jag skulle låta boet vara, ifall det fanns nån levande unge där inne. Efter 3 veckor hade det forfarande inte synts några kaninungar så jag tog ut mamma, kollade igenom boet ifall det skulle finnas någon ungeiallafall och det fanns där! 2 stycken små rackare!! :''3 Som var redo att komma ut från boet, pälsen hade växt ut och ögonen var öppnade. En svart otter brokad och en otter blå fanns där.
Dagen efter kom jag ut och då var båda ute från boet!:''), de var jättenyfikna och kom fram till gallret direkt när jag kom fram.

(Jag vet att det ser skitit ut på bilden)
Veckorna gick och jag älskade mina små bebisar, först trodde jag att Alexi var en hane och jag kallade henne för Charlie och den andra kaninungen för Mindy.
2 veckor senare dog Mindy och personen som hade tingat henne blev knäckt. Jag sa att hon kunde få köpa ''Charlie'' och det ville hon först inte, sedan ångrade hon sig ochville ha ''honom'' men då hade det redan gått så lång tid så min egna pappa ville behålla ''honom''.
Jag ville vara säker på att han var en kille så jag läste på mycket om hur man kunde könsbestämma en kaninunge och sedan hjälpte pappa mig att kolla, Nämen!! Charlie var ju en hona!!O,o Jag bestämde mig för att döpa om henne till Alexi, Borgargatans Alexi
Jag och Alexi byggde upp en stark tråd mellan varandra och jag kunde så smått börja selträna och hoppa småhider med henne.

Hon älskade det och kom lätt upp i Rak Mini (x''D, super MINI) ;)
Men något gick snett. Något som skulle förändra vårat band. Alexi började bli osäker, hon blev mer och mer rädd för mäniskor och ville knappt hoppa längre eller bli hanteradf. Vi tolkade detta som att hon hade ont någonstans. Tog henne till vet. men allt var bra.
Problemet med Alexi är fortfarande inte löst, men vi jobbar på det. Då och då kan jag se vissa förändringar. Då och då känns allt meningslöst, men jag fortsätter kämpa..
Min lilla guldklimp.. Vad skulle jag göra utan dig!!??♥♥
Älskar dig gumman!!

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus
Ingen som gillar att kommentera?? ;)
/ Cornelia Andersson,
Naaw gullig historia
aww blir nästan tårögd!:)
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
:'')
/ Cornelia Andersson,