Instressekoll - Hoppungar
första kullen kommer eventuellt att komma i början på juni detta året och för att våga para kaninen vill jag ha något hem som den kan gå till. Rasen jag avlar på är lejonhuvad och det är renrasigt. Har tyvärr ingen stamtavla men jag hoppas att det går bra för er som eventuellt är intresserade.
Somsagt är detta första kullen på den lilla hobbyuppfödningen jag kommer starta och detta är ingen kull som kommer ha stamtavla eller förbestämda färger. En sak som jag dock vet är att det kommer bli bra hoppungar då båda föräldrar är skuttiga av sig och klarar av höjder.
Jag som skriver(Tilde) är en tolv år gammal tjej som vill satsa på detta med djur. Intresset för uppfödning kom redan före jag hade tingat min första kanin då jag i princip växt upp med kullar. Dock av hundrasen Italiensk Mastiff. Men jag har varit med och pysslat om ungarna från första veckan till hemflytten och jag vet hur det är. Jobbet är inte lätt och ibland kan det gå riktigt fel. Jag har läst igen hela jordbruksverkets skrifter och jag vet vad jag håller på med. Jag tänkte även gå en kurs i Avel & uppfödning inom kort.
Syftet med att ta kullar och starta uppfödning är för att jag intresserar mig mycket för kaniner och ja, avel är något som känns mycket bra för mig. Jag är helt säker på vad jag vill och som det ser ut i dagsläget mår jag otroligt bra av att har mina djur i min närhet.
Bild på mamman kommer och bild på pappan inom kort. Hör av er via meddelanden här på hemsidan om ni har frågor eller har något annat ni undrar över, så ska jag försöka hjälpa er. Ta även kontakt via meddelanden ifall du är intresserad. Tack !
Med Vänliga Hälsningar ♡ Tilde & djuren ♡ Innehavare av Fairytales Kaniner