Väger för lite?
Båda mina kaniner väger ca 2.1 kg. Det är ju ganska mycket men ändå så är båda två väldigt små och "taniga" Jag tycker att man känner ryggraden på dem lite för mycket. Jag ger dom ca en halv dl pellets (lite mer) om dagen. Eftersom båda två rör sig otroligt mycket i sina rasthagar och gör av med mycket energi, borde jag då öka mängden pellets?
ingen aning ^^'
Äter de tillräckligt med hö?

Jadå. Båda, speciellt Gizmo, äter mycket hö.
Är det bra kvalitet på höet? Har de tillgång till gräs i rasthagarna?

Jadå, det är det :) Och båda två äter gräs varje dag i hagarna.
Jag tycker inte det låter som någon fara faktiskt.. 2 kg låter jättebra men det är ju svårt att avgöra när man inte sett själv. Men det låter bra tycker jag i alla fall.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

- Kaniner upp till 8 månaders ålder kan ha fri tillgång till pellets, eftersom de fortfarande växer. Efter 8 månaders ålder kan de få följande underhållsmängd
- Kanin som väger 1-2 kg ges 1/8 dl dagligen
- Kanin som väger 2,5-3,5 kg ges 1/4 dl dagligen
- Kanin som väger 4-5 kg ges 1/2 dl dagligen
- Kanin som väger 5,5-7,5 kg ges 3/4 dl dagligen
så dem ska inte ha så mycket pellets, min kanin får typ inget pellets men ändå för mycket så hon har blivit övervikitg

#6: Det är inte vikten jag är orolig över, utan att de är så smala. Men det kanske är som mamma säger, att det är musklerna som väger :P

Moses väger dryga kilot, och förut kände man mycket ryggrad. Har dock blivit nättre nu, efter han fått bättre pellets!