Laglig bur?
Som ni kanske vet passar jag mina grannars kanin, och jag tycker att han har en väldigt liten bur, Längd: 98cm, djup: 55cm, höjd: 52cm…
Måtten är inte exakta men jag mätte från utsidan så den kan vara lite minde på innsida. Är måtten lagliga? :)
Om det är mätt på utsidan så brukar det vara aningens mindre på insidan, så bättre att mäta där för att få exakta mått.
Höjden är OK baserat på utsidan i alla fall. 98x55cm ger en yta på 0,539kvm och är alltså laglig för en kanin under 3kg. Men för att veta exakt så mät från insidan.
Man säger väl att buren ska vara 0,5 kvadratmeter till en dvärgkanin, så enligt måtten du skrev är buren alltså laglig, ja. :)
Ja,det minsta lagliga måttet för en kanin på 1-3 kg(?) är 0,5 kvm.Vad är det för ras?Väger den mer än 3 kg måste man ju ha en större(?) Rätta mig om jag har fel :)
LOOK IT'S BOB
☻/ This is bob, copy paste him on
/▌ every comment you see so he can
/ \ take over the World
Jag ska försöka mäta från innsidan senare men jag tycker att den ser lite ut :/
Han är någon dvärblandning tror jag, lejonhuvad finns iaf i honom, och så har han ett ganska runt huvud, lite mer intryckt eller plattare än de dvärgvädurar som jag har sätt, kan ju ta en bild på honom sedan och lägga upp… :) Me jag gissar att han är lite under 3 kg, fast han är ju rätt spinkig också. Haha, han insåg först igår när jag var ute med honom att man kan äta gräs på marken
#4 Okej,gör så! :)Om du vill kan du ju ta kort på buren med!
LOOK IT'S BOB
/ \ take over the World
Kortaste sidan får inte vara mindre än 50 cm, så nej den är inte laglig.
#5 Så gör jag… :) Ska bara äta frukost först 
#7 Okej ;) Det måste jag med göra..snart :D
LOOK IT'S BOB
/ \ take over the World
#6 Men den är ju 55cm bred, så det är längre än 50 :P
#9 Jag misstänkte att jag skulle ha läst en gång till 
Haha sånt händer ;)
Tagit nån bild än? :)
LOOK IT'S BOB
/ \ take over the World
Inte på buren, det glömde jag men på kaninen. Ska bara ladda över dem till datorn… Återkommer! :)

#4 De minsta lagliga burarna SER små ut… De är ju små, trots att de är lagliga.
#17 Okej,gör så :D
LOOK IT'S BOB
/ \ take over the World
#17 Bort med saltstenen ;)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag är lite orolig, han äter inte? Har fyllt matskålen med Bello pellets(vet inte om det är bra men det var det som fanns), han äter ingenting. Och grönsakerna tittar han inte ens åt. Han har ätit lite hö och druckigt lite vatten men inget mer :/ Blir ju orolig eftersom man redan ser att han är spinkig, kan han vara sjuk?(är nästan 100% på att han inte saknar sina ägare…) :( Dessutom är mamma svår övertalad, hon tycker att det tar för mycket tid även om jag lovar att avstå från dator-tiden och ägna den åt Frasse-nissen… Men hon gick med på att ha honom som sommarkanin i några månader iaf om ägarna tillåter det. Och då kommer hon förhoppningsvis inse att jag varken tröttnar eller att det tar för mycket tid :) Hoppas, hoppas ^^
16# NEJ VILKEN BOMB<333
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
#18 Okidoki, bort med saltstenen ;) Fixar det imorgon-bitti :)
#21 Bra det hehe kan ge dem urinsten och problem med njurar :)
#20 Haha, ja<33. Ni är ju så snabba på att svara här så jag hinner ju inte med! X)
#22 Jo, som med hamstrar då, visste inte riktigt hur det var med kaninisar<3 :)
#24 Yes samma sak med marsvin med:)
#25 Jahupp, då vet jag :)
Vilken liten sötnos!
LOOK IT'S BOB
/ \ take over the World
#28 :D
LOOK IT'S BOB
/ \ take over the World
#30 Hoppsan :o Okej, då, fixar det… Men han äter ändå ingenting. :( Vad kan jag göra åt det? Han äter varken grönsaker, hö eller pelletsen :(