Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 2834 ggr
Rorvers
0

(K) Köpes kaninunge!

Hej nu har jag funderat på att skaffa en kanin igen, nu när jag varit utan kanin ett tag. Jag har ett antal burar på gården + en nybyggd 4-fackare jag inte ens använt.

Jag vill inte ha en kanin som jag ska tävla med osv. Kaninen kommer bo inne på vintern, och på sommarn i en väldigt stor Hage + bur.

Raserna jag funderat på är dvärgvädur, teddy, lejonhuvad. Jag vill inte ha en kanin som blir så jätte stor!

Färgerna jag är mest intresserad av är havanna, blå, egern, vit.

Det skulle vara underbart om ni skickade bilder och berättade om era kaniner, antingen här eller i meddelanden.

Jag bor i Örnsköldsvik och kan inte fara så långt. Om inte kaninen går att skickas.

Det är alltså inte säkert att jag ska köpa kanin än, men jag tror det blir så att jag gör det.

( Om mina nya kanin är en hona så kanske hon får sällskap av en annan hona som jag har, som har bott hos grannen ett tag.)

CorneliaAndersson
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har en dvärgteddy hona på ca 10månader i färgen
Weinertecknad Svart/Gul Japantecknad.

Nyfiken av sig, men inte så ''lättfångad''. Snäll i all hantering, älskar att få pälsvård och har aldrig varit agressiv eller bitits etc.

Lägger till en bild här. finns en till på min hemsida www.botgargatanskaniner.weebly.com ;)
under flikarna ''Våra honor'' & ''Till Salu- vuxendjur''

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

ppyysseenn
0

Jag har en dvärgvädurar kull med fem ungar som är cirka en vackra gamla! :)

//Alma

Min (påbörjade) kaninuppfödning, ta en titt vettja! :) ---->

Pysens kaniner

Sabettan
0

Jag har en litenLejonhuvad hane här.ev. teddypälsad.Havanna.född 4.1-12.

Båda föräldrarna väger under kilot så han blir nog ganska liten.Mycket snäll att kamma och hantera.Jag bor nedanför Örebro så det är ju lite långt.det brukar gå att ordna transport om du är intresserad.

engens
0

Har en kull som föds nu till helgen om allt går enligt planerna!
Pappan är blå otterbrokad och mamman är gulsvart japan, så det kommer nog bli roliga färger på dem!

Föräldrarna är hoppkaniner, men hur goa som helst båda två så ungarna kan mycket väl bli kelkaniner.

Pappa: http://engen.weebly.com/lou.html
Mamma: http://engen.weebly.com/nova.html

Clariiz
0

Jag driver ett omplaceringshem och har 2 underbara killar som söker hem! Titta in på hemsidan - www.skorpans.webs.com

Sedan har jag utanför omplaceringshemmet 5 små kaninungar blandraser mellan dvärgvädur och lejonhuvad. Weinertecknade hela högen!

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

pigelina
0

Har en kull nu med havannafärgade ungar. Kommer även få mer ungar snart där det förmodligen kommer bli vit rödlgda, egern + kanske andra färger. Jag bor dock i göteborg men transport brukar inte vara några problem :-)

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

Ninjapig
0

Jag kommer få en kull om ca 2 veckor, dock är det Hermeliner.. men mamman kan hoppa och är vit blåögd :)

Pappan är en fin zobel blå utställningshane! Också av rasen Hermelin.

// www.Ninbebis.weebly.se
Ninbebis, uppfödning med kvalitét

Popstar
0

Hej!

Jag finns i Värmland men jag kan fixa transport till princip vart som helst.

Jag kommer få en dvärgvädurskull som blir leveransklar runt midsommar, föräldrarna är riktigt trevliga. Färger som väntas är:

Vit blåögd, svart/gul japan, blå/gul japan och madagaskar.

Även viltgul, viltgrå och svart kan dyka upp och givetvis wiener, blå ögon och brokat.

Ifall du är intresserad eller vill veta mer om kullen får du gärna maila mig, annao_98@hotmail.com

MVH Anna Odenbrand

tootiis
0

Har just nu en rysstecknad [liten fläck vid nosen än så länge], rödögd liten hona :) Hon är dock blandning mellan lejonhuvad dvv och gotlandskanin.. Hon är leveransklar denna vecka och finns dessutom i Övik :)

// MT ♥

Viccan92
0

Har en kull med blandisar holländare/dvv som fötts idag. Deras mamma sätts gärna ut på foder så fort ungarna är tillräckligt gamla. Dem är svarta eller svart, vita.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

annalinderholm
0

Har vitblåögda dvärgurar!

Födda 5 februari :)

NinaDson
0

Hejsan!
Jag har kanske en liten bebis som kan passa på din beskrivning. Kaninen är av rasen RexDvv. I kullen finns bla. färgerna Havanna/vit japan. Blå/vit japan.
Finns fler färger. Kika gärna på hemsidan.
www.royalseed.webb.se

Lägger upp en bild här på hanen som är havanna/vit :)

NinaDson
0

Här kommer en bild på den blå/vita :)

Transport brukar gå att ordna :)

NinaDson
0

Finns även helvita :)

NinaDson
0

Här kommer en bild på föräldrarna :)
Pappa Limbo är kaninen till vänsyer och mamma Fairytale till höger :)

denice95
0

Jag har en kull med teddydvärgvädurar som blir 5 veckor imorgon, dock inte färgerna du söker, jag har tre svarta och en svart wienertecknad (som jag eventuellt kommer att behålla) Men jag finns i Örnsköldsvik, Bjästa :)

På bilden är det mamma Afrodite

www.coellos.weebly.com