vikt
Jag behöver hjelp med hu mycket en kanin väger. Min kanin är 2
Hur mycket den väger varierar från ras till ras och även individ till individ, så det går inte att säga på rak arm.
Den är en blandras mellan dvärjvädur och lejonhuvad. 2år
Ställ kaninen på en våg, det är enda sättet om man vill vara säker :)
Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.
Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.
För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com
Om det inte står något på skärmen eller att kaninen inte står stilla kan man använda en stor glassförpackning i plast… Det använde djursjukhuset för att väga min kanin då jag va där :)
En sån långsmal förpackning
//Joanna
Svårt att säga. Beror på ras. Har 2 korsningar som e lejonhuvad kanin och lejonhuvad dvärgvädur, så nästan samma korsning som din. Skiljer en del i vikt mellan dem. Man får gå på kroppsform och hull.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Är ju väldigt svårt att lista ut för oss^^
Men om du väger dig först, t.ex om du är 30 kilo. Sen håller du i kaninen och den visar 32 då är den ju möjligtvid 2 kilo.
Brukar fungera för mig :)
borde ju ligga på lite under 2 kilo? dvv ca 1.8 och lejon typ 1.5 om man tar medel på 5p vikt i standarden. men väg den, det varierar massa mellan individer!
#7 Dem kan väga mer än så med när det är korsning. Det gör min tjej, och hon är inte överviktig :)
Jag har vägt hon nu hon var 1.5 kg. Är det mycket eller lite?
#9: 1.5kg låter rimligt för en "dvärgkorsning". Om det är lagom för just din individ går inte att säga enbart baserat på vikt, utan det är hullet som avgör. 
Okej
#9 Så mycket väger ca min ena korsning, min andra väger runt 2,5 kg :)