Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 592 ggr
nelly123
0

vikt

Jag behöver hjelp med hu mycket en kanin väger. Min kanin är 2

Zvintos
0

Hur mycket den väger varierar från ras till ras och även individ till individ, så det går inte att säga på rak arm.

nelly123
0

Den är en blandras mellan dvärjvädur och lejonhuvad. 2år

Kassy
0

Ställ kaninen på en våg, det är enda sättet om man vill vara säker :)

Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.

Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.

För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com

AkaiTsuki
0

Om det inte står något på skärmen eller att kaninen inte står stilla kan man använda en stor glassförpackning i plast… Det använde djursjukhuset för att väga min kanin då jag va där :)

En sån långsmal förpackning

//Joanna

Fridaaaa
0

Svårt att säga. Beror på ras. Har 2 korsningar som e lejonhuvad kanin och lejonhuvad dvärgvädur, så nästan samma korsning som din. Skiljer en del i vikt mellan dem. Man får gå på kroppsform och hull.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[MiniPim]
0

Är ju väldigt svårt att lista ut för oss^^

Men om du väger dig först, t.ex om du är 30 kilo. Sen håller du i kaninen och den visar 32 då är den ju möjligtvid 2 kilo.

Brukar fungera för mig :)

hobbymupp
0

borde ju ligga på lite under 2 kilo? dvv ca 1.8 och lejon typ 1.5 om man tar medel på 5p vikt i standarden. men väg den, det varierar massa mellan individer!

Fridaaaa
0

#7 Dem kan väga mer än så med när det är korsning. Det gör min tjej, och hon är inte överviktig :)

nelly123
0

Jag har vägt hon nu hon var 1.5 kg. Är det mycket eller lite?

Zvintos
0

#9: 1.5kg låter rimligt för en "dvärgkorsning". Om det är lagom för just din individ går inte att säga enbart baserat på vikt, utan det är hullet som avgör. Glad

nelly123
0

Okej

Fridaaaa
0

#9 Så mycket väger ca min ena korsning, min andra väger runt 2,5 kg :)