Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 571 ggr
sputtnick_plexus
0

Det rinner ur ögat?

det rinner ur min kanins öga. jag har tvättat med saltvatten men inget hjälper. vetrenären sa attjag skulle fortästta att tvätta. Men han har haft det jätte länge. Vad ska jag göra?

ciss
0

_Skoj att du blivit medlem här Jesse! Har du med dig kaninerna idag? Vi kommer i alla fall om en stund.

_Samma med Nisse men det är ju pga åldern. Vet inte vad du ska göra.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Sotis
0

Okej , jaa jag har med mejj både idaag , :) / Okej

men mina kaniner är ju bara tre åår ! så det kan ju inte vara för åldern :S / jesse

ciss
0

Ja, det låter ju konstigt i alla fall. Hoppas någon kan hjälpa dig!

Sandra borde komma när som helst och då kommer vi. :-)

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Sotis
0

Jaa det lååter konstigt :S Vi har ring vetrenären två gången men dom säger bara att vi ska fortsätta.. :S

okej , :)

Keligast
0

jag fick typ någon medesin som jag skulle blanda med albins vatten när hans ena öga rann och han blev bra på 2veckor =) fast det var en svårläkt sjukdom han hade :O

sputtnick_plexus
0

Okej , men vi har ju ring vetrenären som sagt , men det har inte hjälpt att skölja med saltvatten. Ska typ fara dit med han.

Denna kommentar har tagits bort.
bonnmora
0

Noviform ögonsalva på apoteket kan man ha till kaniner prova med den, annars kan veterinären skriva ut annan ögonsalva

Ellen95
0

Du har väl prövat salt blandat med vatten?

Tina-A
0

Hur har det gått med ögat?

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Nicolina
0

#9 Salt blandat med vatten??  Hur menar du då?

Jag skulle prova att ringa till en annan veterinär bara för att höra vad denne säger och ger för råd! Kanske den kommer med ngt annat som fungerar i detta fall!?

soten
0

Du ska fortsätta tvätta med salt vatten!

Star
0

alltså min vterinär (på roslagstull i stockholm) så ringdevi och frågade. Hon sa att det kunde vara stopp i  tårkanalen och det är inget farligt. Jag vet även att kaniner kan få rinniga ögon pga smutsiga burar damm och dragiga platser..

Det rinner ur min kanins öga oxå, hob är rätt så gammal( 5år)

Ellen95
0

Det jag menar med salt blandat med vattae är. Koksaltlösning tror jag det hetter. har du prövat med det?? jesse?

Nicolina
0

#14 Aha! Ja koksaltlösning är ju bra, phu… trodde du menade att man bara skulle ta vatten och blanda i lite salt bara sådär! Vad man kan missuppfatta = )