Kanin iFokus

Kanin

Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 1270 ggr
Popstar
0

Japantecknat

Jag funderar på en sak, kan japantecknat ge vilt?

Eftersom många japantecknade faktiskt är viltfärgade.

Fridaaaa
1

De flesta japanteckande är inte viltfärgade? inte sett en enda viltfärgad japantecknad?

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Popstar
0

#1 En tjej skrev såhär i en tråd jag läste nyss iallafall:

Därför att många japantecknade är viltfärgade. Japantecknade kan vara viltfärgat (vad de bör vara enligt standard), otter eller enfärgade (ex enfärgad gul/svart = madagaskar med japanteckning). Därav att det kan bli vilt. Glad

[_hsleiufhbtv]
0

Jag har en viltjapan :) Tycker inte såååå många är viltfärgade dock.

Zvintos
3

#1: Många japantecknade är viltfärgade, eller ska vara. En japantecknad kan vara vilt, otter och enfärgad. Enfärgad är icke önskvärt då det ger sk slöja. Ex gul/svart japantecknad viltfärgad är en viltgul japantecknad, en gul/svart japantecknad enfärgad är en madagaskar med japanteckning. En madagaskar japantecknad har en annan färg och mer "dassighet" och såklart slöja.

Det är inte alltid det syns om de är viltfärgade eller otter heller, däremot brukar det synas om de är enfärgade.

Elina.
2

#4: Enfärgat på japantecknade ger inte slöja! Det är madagaskaranlag (b) hos enfärgade som ger slöja. Ett djur som är A bjbj C D gg får bra gul färg.
För ett konkret exempel så är nästan alla japan gul-svarta holländare enfärgade, men har inte slöja pga att dom har dubbla japananlag (bjbj).

Zvintos
0

#5: Då har jag lärt mig fel i sådana fall, my bad.

engens
0

Vad är en "slöja"? :)

Zvintos
0

#7: Om du kollar på ex en madagaskar så har den grått på sidorna, det är en del av det som kallas för slöja.

engens
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Okej, kan man se på en japantecknad om den är vilt? Den här bruden till exempel:

Elina.
0

kaninen ovan är A bjb C D gg

Popstar
0

Maria trådkaparen! Flört haha

Tack för svaren!

engens
0

Ämnet hörde ihop med min tråd så jag tänkte att jag kan lika gärna fråga här också ;)