Dåligt av mig?
Hej!
Jag tränar Bambi att gå i sele!
alltså så tränar jag stopp, kom osv
Jag vill helst att han ska gå där jag vill! funkar jätte bra och så men jag är jätte orloig för en sak…
ibland brukar Bambi stanna och nosa föööör föör mycket kanske i en sak i 4mn han får ABSOLUT nosa på det han vill men inte i 4mn så jag brukar liksom rätta till honom med koppel tx att jag likson inte DRAR uten drar super försiktigt mindre än 5cm!
Kan det skada honom? för att när jag gör så då kommer han till mig!
SNälla svara jag känner mig sååå elak och djurplågare…
TÄNK OM HAN FICK ONT??? 
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
Nja alltså, djurplågare är du ju inte. men dra i selen ska man ju aldrig göra, men det verkar du ju veta.
Det är bättre att lyfta iväg honom. För kaniners revben är otroligt lätta att knäcka :/ Vet dock inte om de knäcks av att man drar lite lätt i kopplet.
Http://Angies-Kaniner,se
Lejonhuvad Kanin i Zobel Blå, Zobel Blå Manteltecknad och Madagaskar.
Dvärgvädur i Viltgrå
Jag tror inte att kaniner är så känsliga, speciellt inte om kaninen är van vid at gå i sele och är helt okej med det. Tänk bara på att inte rycka plötsligt i kopplet så är det nog lugnt! :)
♥ Hälsningar Evelina & Finaste kaninerna ♥
~ Blogg: Laoop.tk ♥
~ Hemsida: Laoop.weebly.com ♥
Tror inte det skadade honom. :)
Man ska ju undvika att rycka i kopplet. Men man kan ju hålla det spänt, för att undvika att kaninen går "åt fel håll" :)
Du kanske kan lyfta upp honom och ställa honom bort ifrån det han nosar på, och stå med spänt koppel, så att han förstår att han ska stanna?
Har inte tränat så mkt på detta, så jag vet inte riktigt. :D
Lycka till med träningen iallafall.
Hälsningar Jossan
Kika gärna in på min blogg: http://www.kaninhopparen.blogg.se
1# Okej tack!
2# Ah tack så mycket.. och NEJ aldrig rycka i kopplet…tror att det känns knappt för honom för isåfall skulle han reagera!
Men ändo så har jag skuldkänslor!
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
3# Okej tack såå myycket!! :D