Min kanin har problem med att
- hoppa på gräs.
Jag har anmält mig till en hopptävling den 29 April, min kanin kan hoppa 40 cm osc så det är inga problem men problemet är att när vi hoppar på gräs så börjar han gräva och äta..
Sedan på hopptävlingen, kommer man få hoppa banan först innan?
Det kommer förstöra allt, har ni någon idé till hur man kan göra för att slippa att han gräver och äter? :/
Ge en bit banan före start!
Mättar och ger energi. :)
Och du får framhoppa en kort bana före du kommer till den riktiga banan. :)
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
#1 Tack så jättemycket, ska testa det på en gång :D
#2 Tack för tipset, är bara det att på tävlingen kan man inte '' muta '' ^^
Gräs är gott, tyckte alltid mina lejonhuvade på tävling. Men ofta går det hyfsat bra att få dem framåt iallafall om man är lite envis ;)
#4 Oroar mig så sjukt mycket :3 första tävlingen ocksåååå..
Jag är alltid lika dödligt nervös när jag ska tävla ;). Men det viktigaste är att försöka se det som något kul. Det kanske inte går så bra denna gången, första gången för er båda - ni kommer båda vara nervösa och inte riktigt veta vad ni ska göra. Men då går det bättre nästa gång.
Med mina lejonhuvade så kom jag alltid igenom banan på långsam tid, 3-5 fel per start. Men! Jag hade inga krav alls på dom, de fick hoppa på sitt sätt. Det som funkade för dom. Minns så väl när min lejonhuvade hona skulle hoppa "Eiffeltornet" med blommor under, och tvärnitade halvägs över hindret och började käka på blommorna. Inte riktigt vad jag hade förväntat mig men än idag ler jag åt minnet.
Nu blir jag besviken.
Han äter inte HAN GRÄVER :'(
Du får se hur han reagerar på tävlingen.
Har en kanin som burkar vara jätte 'haning' hemma men blir fokuserad på tävling.
Det blir bara att testa :)
~ Kram Nadja ♥
#9 Det händer alla, jag hade en kanin som satte sig och badade i vattengraven förut.. Det gäller bara att göra det bästa av situationen. :)
Nästan alla vet ju hur det är att vara nybörjare, eller en lite 'bråkig' kanin.
~ Kram Nadja ♥
#10 Nej vad glligt :')
#11 Ja, hon trodde ju att jag hade ställt fram en pool måt henne den där varma sommardagen ;)
Alla i publiken fick ett gott skratt med, och de skrattade ennu mera när kanin'kräket' sprättade allt vatten i ansiktet på mig när hon hade hoppat ut ur sin pool.. :)
~ Kram Nadja ♥
10# och 11# Hahahahahahhahahahsahahhahahahaha vilken gulleee<3 <3 <3 <3
Det 'är samma sak här tyvär! :(
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
#12 Åhh :)
#14 Lycka till! Ska själv prova på hoppning i sommar med min buskille, har aldrig gjort det förut så visst är det lite nervöst. Men som de skriver tidigare, se det som en kul grej bara, det är ju det som är det viktigaste, att ni har kul ihop 
#15 Tack så jättemycket, lycka till du ocks :)
#17 hindret går inte att riva ifrån båda hållen vilket måste gå :-P
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.