Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 647 ggr
mandyosv
0

Gnagarmässa

Jag undrar när det är olika slags gnagarmässor osv?
Kan man köpa djur på sådana mässor?
Är det folk som har med sina djur dit då?
Var ligger dessa mässor?

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

[MiniPim]
0

Funderade precis på samma sak.

Jag läste ii tidningen att det hade varit en kaninmässa i England, där det var sånna här engelskavädurar den hade slått rekord med jättelånga öron, sedan var det en tävling och lite småsaker man kunde köpa där.

Men ända till england, nejdu :P

valorous.kid
0

Jag vet faktiskt inte men jag tror inte att man kan köpa djur då men man kanske får se på djuren och klappa dem. Man kanske t.o.m. får ta med eget dkur. Men jag har aldrig varigt på gnagar mässam så man kanske t.o.m. kan köpa djur där ;) vag vet jag

juliafrojd
0

Den 22 april anordnar Örebro Läns Kaninhoppare årets första nybörjarkurs. Både medlemmar och icke medlemmar hälsas hjärtligt välkomna!

På kursen kommer vi gå igenom grundläggande regler, selträning och  olika selar, olika tekniker och tips? för att få kaninen att hoppa samt  självklart massor med hoppträning på riktiga hinder med coachning från  erfarna kaninhoppare.

Kursen håller på mellan kl 10-12 och är vid Karlslundsskolan. Det  kostar 50 kr att vara med och föraren måste vara minst 7 år gammal och  kaniner minst 4 månader gammal. I avgiften ingår en lott där vi komme  lotta ut ett hinder! Nybörjardagen avslutas med en tävling i miniklass  för de som vill.

Anmälan sker via vårat anmälningsforum, som hittas via länken ovan.  Det går även bra att bara dyka upp på själva nybörjarkursen, ingen  anmälan krävs alltså, men för att vi ska få ett hum om hur stort  intresset är så blir vi ändå glada om ni anmäler intresse via vårt  forum.

välkomna med frågor och funderingar, jag svarar så fort jag kan!  Sprid gärna detta meddelande vidare till den som kan vara intresserad!

Det säljs inte kaniner o sånt där men det är kul