Zobelblå + vit blåögd
Vad kan det bli för färger om man parar en zobelblå med en vitblåögd?
Tove Pettersson - Zoorinas kaningård
- Med pågående inriktningsbyte till renrasiga hermeliner till utställning samt kaniner till kel & hopp med mycket lovande temperament. Kika gärna in på hemsidan för mer info & bilder.
www.Zoorinas.webb.se
Du måste nog veta vilka färger föräldrarna har osv.
Om den vita bara har vit bö i stammen är det omöjligt att veta. Oftast blir det svart och viltgrått, men om den vita skulle bära på blått kan det bli blått. Omöjligt att säga. men wiener blir det iaf.
#1 Oj det borde jag ha skrivit:)
Honan: Zobelblå
E. Ryss tecknad U. Zobelblå
Hanen: Vit blåögd
E. svartvit brokad ev. wienertecknad U. Vitblåögd
- Med pågående inriktningsbyte till renrasiga hermeliner till utställning samt kaniner till kel & hopp med mycket lovande temperament. Kika gärna in på hemsidan för mer info & bilder.
www.Zoorinas.webb.se
#3 Pappan till den vita måste vara wiener då han fick en vit bö avkomma :)
Har du ingenting längre ner i stammen för som det ser ut nu lär det bli svart wienertecknat.
#3 Är ju faktiskt inte bäst på det här så jag kan inte säga något garanterat. Viltgrått kanske..? :)
Lycka till
#3 I honans stam är alla zobelblå eller ryss:)
Hanen vet jag tyvärr inget mer om än hur hans föräldrar såg ut:/
www.Zoorinas.webb.se
Precis som #3 skriver blir det troligast svart wienertecknat. Dock skulle jag avråda att para zobel med vit blåögt om det gäller utställningskaniner, detta då zobel kan ge rubinglans och ge lila ögon. Dvs icke önskvärd ögonfärg.
#7 okej..
De ska inte ställas ut. Min hermelinhane är ryss och är egentligen den hanen som jag vill para zobelhonan med.. men hon har gått tom två gånger och är lite över ett år. Jag vill alltså att hon ska få sin första kull, och min andra hane är en hermelinblandning som är vitblåögd..
Läs gärna min andra tråd:
http://kanin.ifokus.se/discussions/4f7843ffd3b4fd5048000836-para-om-honan-pa-dag-32?discussions-1
www.Zoorinas.webb.se
#8 Du vill alltså testa om det funkar med en annan hane och se om det är honan det är "fel" på eller din ryss hane? :)
#9 Precis:) Dessutom vill jag inte låta henne vänta för länge på sin första kull.
www.Zoorinas.webb.se