Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 371 ggr
[Wera]
0

Parad under dräktighet

En av mina honor var dräktig utan att jag visste om det, hon fick fem ungar idag som hade frusit ihjäl. Eftersom att jag inte visste om att hon var dräktig parade jag henne för ca tre dagar sedan och jag tyckte det såg lyckat ut. Men då var hon ju (tydligen) högdräktig. Kan parningen ändå ha tagits? Eller går det inte när man är dräktig? För nu dog ju ungarna så tänkte para om henne men vill inte göra det i onödan ifall den förra parningen tog sig.

T0vve
0

Är inte säker, men jag tror inte att det är någon fara att du parar om henne ytterligare om hon verkar pigg och så. För om det bara skiljer några dagar så kan inte honan bli dräktig mer än en gång.. :)

Tove Pettersson - Zoorinas kaningård

- Med pågående inriktningsbyte till renrasiga hermeliner till utställning samt kaniner till kel & hopp med mycket lovande temperament. Kika gärna in på hemsidan för mer info & bilder.
www.Zoorinas.webb.se

[Wera]
0

#1 Nej det vet jag, men jag har hört att parar man honan en gång och sedan efter ett tag ytterligare en gång kan parningen "rubbas" och så blir det ingenting istället… ? Men vet inte om det stämmer. :P

T0vve
0

#2 okej:) Har inte hört det, men kan tänka mig att det kan stämma, åtminstone längre in i dräktigheten:)

Tove Pettersson - Zoorinas kaningård

- Med pågående inriktningsbyte till renrasiga hermeliner till utställning samt kaniner till kel & hopp med mycket lovande temperament. Kika gärna in på hemsidan för mer info & bilder.
www.Zoorinas.webb.se