Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 297 ggr
Tribe
0

Hittat kanin.

När pappa var ute på tomten nu ikväll och lekte med hunden ser han plötsligt en kanin. Och ropar då :
- Elli din kanin har rymt!

Självklart springer jag ut och ser en liten viltgrå hermelin som sitter där. Pustar ut. Men det kanske jag inte skulle gjort, för kaninen är super snabb och jag klarar inte att få tag i den själv. Mina kaniner kommer iallafall när dom ser matte när dom är på rymning.

Ringer en kompis som kommer över, vi tar även lilla troy i sele och koppel och lockat honan. Honan hälsar på Troy och min kompis slänger över en filt, så fick vi tag på den kaninen.

Jag tar ner kaninen och sätter den i knäet för visitering, ett rinnande öga, rullade klor och super smal. Tar direkt fram klosax och klipper klorna. Sen tar jag lite vatten och rengör ögat.

Nu sitter hon i en bur här ute. Det är en hona föresten, har fått vatten, hö och kirskål. Har blivit biten 1 gång, ett fint litet bett.

Nu hoppas jag verkligen ägarna hör av sig, ska gå runt och kolla i området imorrn, och syrran ska kolla i sin skola.

Hittar vi inte ägarna väntar avlivning, och om vi får tag i ägarna ska vi tvinga dom gå till veterinären och få hjälp med ögat, sen ska jag ta ett snack med dom angående foder.

Förstår inte varför människor ska vara så här, stackars kanin!

KajsaM
0

Stackarns kanin! Jättebra gjort Elli!! :)

Horsepower
0

hoppas ägarna hör av sig!!:D

Sosso
0

Oj.. Undrar hur länge den har varit borta, kanske därför den inte är välskött..?? Om den har varit borta väldigt länge asså.