Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 613 ggr
mystikman
1

Buskanin

Alltås idag har varit en sjukt rörig dag.

Först när jag kom hem från skolan sa min lillebror att något hade hänt som jag inte skulle gilla. Eftersom att min mor har börjat prata om att hitta ett nytt hem till en av våra kaniner (utan mitt medtycke) så trodde jag att hon hade hittat ett nytt hem till henne, eller en avlivning kanske. Men sen visade det sig att en av mina två vb dvv hade rymt.

Först trodde jag att han skojade, så jag sprang till Vinter & Violas bur för att kolla om det verkligen var sant. Och tyvärr, så satt det bara en kanin i den. Så jag, mamma och grannen sprang runt och letade överallt i 2 timmar. När pappa kom hem, så hjälpte han också till att leta efter henne. Som tur var, såg en av grannarna att han letade efter någonting, så de frågade om det var en liten vit kanin vi letade efter. Och det var precis vad vi letade efter.

Och nog var det min lilla tjej som satt där uppe. Då försvann alla förtvivlan på en gång. Och att ha henne i min famn igen, det var alldeles, alldeles underbart.

[Emmla]
0

oj, Vilken tur att det gick bra till sist :)

mystikman
0

#1 Ja, det var jättskönt :) jag blev så himla glad när jag såg violas huvud sticka fram bakom grannarnas gäststuga :)

LucyLove
0

Gud vad skönt! Jag kom ihåg när Lucy, min hermelinkorsning, försvann när vi var på husbilssemester. Till slut gav vi upp och utan mitt samtycke åkte vi till ett annat ställe en bit ifrån. Det var några barn som bodde där vi var när Licy försvann som började leta eftersom att pappa hade lovat 200kr till den som hittade Lucy. På kvällen när vi vart på det nya stället ett tag så ringde en av dom små flickorna och sa på en charmig småländska:

- Vi har hittat er kaniiin.

Alla blev jätteglada! men vi kunde inte åka dit förrän dagen efter eftersom att det börja bli mörkt ;)
haha, slutet gott, allting gott på det där äventyret :)

Cornetto
0

Gud så lättad jag skulle blivit ifall jag var du ! helt sjukt underbart !

mystikman
0

#3 Vad skönt att ni också fick ett bra slut på äventyret ;)

#4 Skoja inte, jag har nog aldrig varit så lättad i hela mitt liv! Jag trodde seriöst att jag skulle dö när det bara satt en kanin i buren. Men sen när jag såg hennes lilla huvud under grannarnas gäststuga försvann all oro.
Sen var jag också jätteorolig för henne för att vi har lite räv i området. Tänk om dom hade fått tag på henne innan vi fick det? Usch.

riiffen
0

Ojoj, så skönt att hon kom till rätta igen!

medarbetare på allergier.ifokus .

Pelzi
0

Det är nog den mest lättnade känslan när man hittar sin kanin/husdjur som varit borta :) hujja det är hemskt när man inte hittar dom.

http://emmaskaninselar.blogg.se/

:holmgreen:
0

Oj den här tråden vad gammal :-P