Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 686 ggr
bambiiii
0

Vad kan jag göra?

Hej! Jag har en okastrerad hane, hollis…

Men mamma sa om jag får mvg på mina prov får jag skaffa en till! båda ska bo på balkongen.. men vad kan jag göra, jag och mamma vill verkligen inte kastrera Bambi( snälla fråga inte vf) ;)

asåå kan jag köpa en hona men dela balkongen med kompostgaller så de får bo i olika delar?

e det någon hät som har en kastrerad hona förresten? :D

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

Fridaaaa
0

Hade inte haft kompostgaller bara emellan.
Inte kastrerad hona heller, för risken är stor att Bambi parar sig med henne hela tiden ändå, vilket stressar henne osv.
Bättre att kastrera bambi och skaffa hona i så fall.
Kompostgaller är inte säkert, kan dem lätt ta sig igenom/över/under om dem vill.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

bambiiii
0

# Okej tack för ditt svar!

har du några tips? på bra galler eller nåt då? :D

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

Fridaaaa
0

#2 Hade skaffat dem varsin bur istället :) Så dem kan stå bredvid varandra.
Fast Bambi kan få ändrat beteende när honan brunstar, det får Albin, han uppvaktar mig osv.

bambiiii
0

3# Åh! :( VAD SYND!  :( men om man köper en hane?och de har olika burar då?

Fridaaaa
0

#4 Ja kan du ju ha :) bara dem ej träffas så. Men inte bara kompostgaller emellan :)

bambiiii
0

5#Äntligen! Nej de ska inte träffas! 2 olika burar plus kompost galler imellan! :D

Kassy
1

Fast vissa hanar blir aggresiva/förändrat beteende när dom känner lukten av annan hane också. Men såklart inte alla. Tycker du kan dela av balkongen med tex OSB/plywood skiva eller ha varsin bur oavsett om du köper Hona eller hane? :)

Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.

Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.

För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com

bambiiii
0

7# Okej tack!

:D