Yra, älskade hare!
Åh, imorgon åker jag till Tierp för att lämna av Yra som ska till Skåne till Karin på Busebo. Kan inte fatta att min prinsessa lämnar mig för några månader.
Det är jättebra att hon åker då jag får sommaren på mig att träna min unghund, men samtidigt så är det så jobbigt. Hon är mitt hjärta.
Yra får lova mig att göra bra ifrån sig på utställningarna hon ska på och att hon lämnar många fina ungar.
Behövde bara skriva av mig.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Oj vilka öron…vilken snygging 
Varför ska hon bo där ett tag? :)
Verkligen superfin är hon! :) Och hos Karin vet man att dem har det bra :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Då kanske jag får se tösen i vår/sommar! :) Ställer ju ofta ut där busebo ställer ut.
#2 Jag behöver tid med min unghund i sommar. Ska kastrera honom och börja hårdträna.
Sedan vill jag att Yra ska få bli utställd + få en kull. Eftersom jag inte har tid Att ta en kull på henne nu så tar Karin kullen. Det är mest det. Då jag ska använda henne i Avel senare, och harar ska få sin första kull innan de fyllt 1 år.
Jag får tillbaka henne efter att hon fått sin kull.
Intro åker till sin fodervärd (uppfödaren) i början av April.
Varför? jag vill helst vara kaninfri i sommar så gott det går, skulle jag ha alla långöron hemma i sommar så skulle de inte fått den tid de förtjäna.
Intro kommer även att para en av Andreas honor. Det är jag jätte glad för. Samt att Andreas kommer att ställa ut honom åt mig och ordna en stamtavla då han ej har någon nu. (Men han är märkt i båda öronen)
#3 Det gör du säkert, det går inte att missa henne! Du får gärna fota henne åt mig om du stöter på henne pp utställningarna!
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
#4 Aha okej :) Bra beslut då ^^,
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#5 Vill mina långöron bara deras bästa. 
Fick även veta att Intro har 2 honor att para. Det är jätteroligt, blir så glad att han "kommer till användning" då jag inte har någon användning av honom just nu.
Får en harbebis av Andreas för att han får låna Intro. Men den ungen tar jag i framtiden när jag har tid.
Just nu saknar jag bara mina harar som inte åkt till sina fodervärdar än. 
Och korsningarna verkar ingen nappa på, tråkigt nog.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Karin har superbra hand om sina kaniner, så hon kommer ha det jättebra där! Hoppas hon får fina utställningspoäng och bebisar. 
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
plutte nutte :D
Skönt! :) då kommer jag träffa "Lill"damen när jag ska dit för att kolla på en annan harkorsning som jag ska börja avla så smått med då båda mina hanar bär på defekter tråkigt nog. Hon kommer få det super! :D
#7 Hon kommer att få det toppen. Har bara hört gott om henne. Tack, hoppas också på fina poäng. Eftersom Yra har tan i sig så har hon inte den mörkröda färgen utan mer roströd. Men hon är så vacker så!
#9 Lilldamen är inte så liten
Betydligt större än brorsan.
Jaså, vad roligt. har du någon bild på honom? 
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
#10 därför jag skrev det inom "" haha ;) Ja, men kan inte lägga upp via mobilen :( om du kollar på min fb däremot så kan du se en bild som Karin lagt upp på honom!
#11 Jäklar vad snygg han var! 
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
#12 verkligen! Perfekt för mig som vill blanda in mer hare i hoppningen också! :)
Gillar han att hoppa och så?
Mina harar tycker inte alls om hoppning. Däremot harkorsningen! Han har mycket hare i sig men är inte alls lika envis. 
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
#14 karin sa att han gärna ville till ett hopphem, men jag vet inte, får hälsa på honom helt enkelt! :) Haha okej ;)
#15 Hoppas det klickar mellan er då! 
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
#16 verkligen! :) och yra kommer få det kanonfint hos Karin!
Drygt en timme kvar tills vi går mot tåget. 
Nytagen bild på Yra (iphone)
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se