Ungar!!
Hejhej!
Som ni kanske har sett på ett annat inlägg så har jag parat min hona och båda jag och min mamma trodde att det inte skulle komma några för det såg inte ut som det enligt henne och det såg inte ut som om dom lyckade heller!
Men iaf… Jag hade kännt på hennes mage innan också och jag trodde jag inbillade mig att hon hade "knölar" på magen … Jag har gjort en bolåda och allt men den är i skolan för jag gjorde den i träsljöden!!! Så hon har lagt ungarna utan någon bolåda och boat fint med päls och halm….
Problemet är väl egentligen att hon var med en kastrerad hane när hon födde och det var inte beräknat direkt… Jag hade tänkt att flytta hanen dom sista dagarna innan dom skulle komma! men det blev inte så…
Såhär ligger det till med färre ord.
Honan har alltså fått bebisar utan någon bolåda som ligger i skolan som vi inte kan komma åt… Hanen springer just nu runt i mitt rum och jag har lämnat honan ifred med sina bebisar. Min pappa ska försöka få hem en annan bur som hanen kan få vara i.
Så problemet är egentligen bolådan.. Ska jag låta dom ligga så som dom är eller ska jag ta en transportbur och använda som bolåda och flytta över ungarna?
Jag trodde verkligen inte att det skulle bli ungar och inga andra heller men nu blev det 4st! Jag har läst på och allt sånt, men detta var oväntat…
Så hur ska jag göra med bolådan, det är frågan! Det är det enda problemet, resten vet jag hur jag ska fixa!
- inga onödiga kommentarer tack! :)
Dom kan bo utan bolåda, är mer stressande om du ska flytta ungarna och lägga i bolådan
okej tack tack!!
Häng en filt eller handduk över halva buren så hon får det lite avskilt där ungarna är, det kan vara lugnande :) min hona vart också utan bolåda då jag inte alls var beredd, men allt har gått bra :) det var hennes första kull och 3 små bebbar som idag är 4 veckor, stora och starka :)
varje sekund är en missad chans, varje ögonblick ett tillfälle som fanns
Jag hämtade bolådan från skolan i tisdags och den har inget golv så jag bara ställde över den :) kändes säkrare och mer "inbonat" så inte boet förstörs :)
Grattis till ungarna :D