Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 505 ggr
Moalinn
2

Aktivera kaninen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Många har säkert hör historier om att jag varit arg och förtvivlad på min stackars lilla Frosen. Kastrerade honom för några veckor sedan och han har genast blivit mycket bättre. Skvätter inte, mycket lugnare även om gallerbitningen och bankandet är kvar så är han mycket lugnare i hela sig. Han naffsar lite när han är uppe i min famn men det har han alltid gjort och jag försöker få bort det och han sprattlar även när jag släpper ner honom men det tränar jag också bort just nu.

Jag har väldigt mycket dötid efter skolan då jag inte har några läxor eller liknande. Och nu börjar våren komma på riktigt så tänkte att ni kanske kan komma med tips? på vad jag kan göra med honom så skriver jag upp dom på ett papper så gör jag en eller flera saker varje dag tills de tar slut och sen börjar om om inget annat kommer upp!

Helst saker att göra ute men inne går även bra om det är något litet då det är ganska trångt härinne.

Kan även tillägga att jag tänkte börja med hoppträning på någon "klubb" snart i lilla edet (tror jag). Tror det kan bli roligt både för mig och frosen att faktiskt få se annat och lära sig nya saker.

Här har ni honom, kan säga att han blivit riktigt stor. För ett år sedan snart föddes han, snart ett helt år är han.. tiden går otroligt fort!

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

[Wera]
0

Ta han till skogen och låt han gå i sele upp för backar, äta lite rötter, ha han utomhus i en stor Hage med jord, gräs, pinnar/grenar, löv, tunnlar, sitthylla), hoppa med han… i buren kan man ha "godisbollar" (köpt från djuraffär) ifyllda med pellets eller hackade morötter etc. Man kan annars ha toarullar igentäppta med små hål och fylla dom. Göm lite frukt/grönsaksbitar i buren som han kan leta efter under natten. Ja det finns väl inte så mkt mer vad jag kan komma på.

Moalinn
0

#1 Tack! Sånt jag redan gör och kommer fortsätta med! :) Behöver även få upp hans kondition om han ska klara av hoppträningar, hur fixar man det på bästa sätt? :)

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

[Wera]
0

#2 Antagligen genom att låta han skutta/springa lite varje dag och öka succesivt. Även här lite upp för backar, hoppa och tillslut kommer det "automatiskt". Aktiveringen gör ju han i kondition.